nieuws

Iglo wint GfK Shopper Marketing Award

Fabrikanten 1276

Iglo wint GfK Shopper Marketing Award
Wobien van Diest (l) en Ine Lubbers presenteerden namens Iglo hun case. De stem van het publiek en de vakjury bepaalde de winnaar.

AMERSFOORT– Iglo heeft de GfK Shopper Marketing Award gewonnen. Dat is zojuist bekend geworden op het GfK FMCG Jaarcongres dat is gehouden in evenementenlocatie Veerensmederij,

De GfK Shopper Marketing Award wordt jaarlijks uitgereikt aan een merk dat zich in het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing binnen de FMCG branche. De prijs is dit jaar voor de vierde keer uitgereikt.

Herlancering van Iglo Roerbak Sensatie

Iglo ontvangt de prijs voor de herlancering van Iglo Roerbak Sensatie. Ook Crystal Clear en Hertog Jan waren genomineerd door de vakjury.

1-persoonsmaaltijd in de vriezer

Roerbaksensatie van Iglo betreft een 1-persoonsmaaltijd in de vriezer. De essentie is voor de jury dat een gedragsverandering teweeg is gebracht bij de consument die van vers naar vriesvers overstapt.  ‘Roerbak Sensatie heeft voor een ommekeer gezorgd bij iedereen die weleens alleen eet. Dit is een succesvolle herlancering, gedreven door sterke consumenten- en shopper insights als basis voor categoriegroei bij de retailer,’ aldus jurylid Ruud Verschuur, Retail en Trade expert, Drivesight.

Gedrag shopper beïnvloeden

‘Alles wat de fabrikant er aan doet om het gedrag van de shopper te beïnvloeden wordt door ons meegewogen’, lieten de jury-leden Stefan Heule en Danny Oomen van GfK eerder al aan Distrifood weten.

Initiatief van GfK en partners

De GfK Shopper Marketing Award is een initiatief van GfK en een aantal partners, welke tevens de vakjury vormen: Ruud Verschuur (Retail & Trade expert, Drivesight), Art Frickus (Shopper Marketing expert, Conspicuous), Hans van Trijp (Hoogleraar Wageningen Universiteit), Leo van de Polder (POPAI Benelux), Stefan Heule (Head of Shopper GfK), Danny Oomen (Division Manager Media GfK) en Femke Veenstra (GfK NORM).

Over de GfK Shopper Marketing Award

GfK heeft uitgebreid onderzoek gedaan onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury op basis van fact based insights uit het shopper marketing proces een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist hebben een 10-tal merken hun case aan de vakjury gepresenteerd en werden beoordeeld op doelstellingen, boodschap en creatieve uitwerking en de executie op shopper marketing gebied. Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn door de vakjury voorgedragen als de drie genomineerden die tijdens het GfK FMCG Jaarcongres hun case verder hebben toegelicht. Het publiek bepaalde uiteindelijk samen met de vakjury dat Iglo met de Award naar huis ging.

Reageer op dit artikel