nieuws

Heineken verwacht veel van cider-omzet

Fabrikanten 2487

Heineken verwacht veel van cider-omzet

AMSTERDAM – Bierbrouwer Heineken komt met een reeks introducties op het gebied van cider in Nederland. De verwachtingen zijn daarbij hooggespannen.

De onderneming verwacht dat de appelhoudende drank groter kan worden binnen de brouwerij dan de verkoop van Radler-biertjes, die goed zijn voor 5 procent van de omzet.

Heineken Nederland

Dat zegt marketingdirecteur Bram Westenbrink van Heineken Nederland in Het Financieele Dagblad. Vandaag wordt het nieuwe merk Apple Bandit gelanceerd in de verschillende kanalen, terwijl het aanbod ciders voor de horeca wordt uitgebouwd met de merken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen. De drankjes moeten zowel mannen als vrouwen aanspreken.

Tweede poging

Het is de tweede poging van Heineken om de in Angelsaksische landen populaire drank ook in Nederland tot een succes te maken. Eerder werden daartoe voor mannen Strongbow en voor vrouwen Jillz in de markt gezet. Strongbow is het grootste cidermerk ter wereld. Heineken is naar eigen zeggen met een marktaandeel van 20 procent wereldwijd marktleider op het gebied van cider.

Formule 1

Recent werd bekend dat Heineken in de Formule 1 stapt. Volgend jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken. Centraal bij de Formule 1-sponsoring van Heineken komt de slogan ‘If You Drive, Never Drink’ te staan. Sir Jackie Stewart, meervoudig wereldkampioen, en oud-Formule 1 coureur David Coulthard worden belangrijke ambassadeurs van deze campagne.

Reageer op dit artikel