nieuws

Buitenlandse pers: Kwekkeboom Oven beste product

Fabrikanten

Buitenlandse pers: Kwekkeboom Oven beste product

PARIJS – Vakjournalisten uit 28 landen hebben de Kwekkeboom Oven-range verkozen tot beste, recent geïntroduceerde, product van Nederland. Zij deden dat in het kader van de World Tour-verkiezing, die georganiseerd wordt door een van ’s werelds grootste foodvakbeurzen, de SIAL.

Die beurs vindt dit jaar plaats van 16 tot 20 oktober in Parijs. Voorafgaand aan de beurs komen journalisten van 28 internationale foodvakbladen, waaronder Foodmagazine, in maart al samen om te stemmen voor ’s werelds beste introductie. Die wordt gekozen uit 28 landwinnaars waarop in februari gestemd kon worden door vertegenwoordigers van de vakpers. Uit drie door Foodmagazine genomineerde producten kozen de internationale journalisten voor Kwekkeboom Oven.

Krokant
Kwekkeboom Oven is een range snackproducten, die specifiek bedoeld zijn voor in de oven. Royaan, het moederbedrijf van Kwekkeboom, is er voor het eerst in geslaagd om snacks uit de oven net zo krokant te krijgen als die uit de frituur. Er bestaan verschillende Kwekkeboom Oven-varianten, waaronder kroketten, bitterballen, kipnuggets en kaassnacks.

Wheel of Retail
Het is voor Kwekkeboom Oven niet de eerste prijs. De in november 2014 gelanceerde productrange won in mei 2015 al de Wheel of Retail als beste introductie van dat jaar. ‘Jarenlang is er gespeurd naar een oplossing. Frituren is lastig. Je hebt vet nodig, je hebt een frituurpan nodig. Je moet het vet opwarmen. Kortom, gedoe. Kwekkeboom kwam met de ovenrange. Ook de niet friturende huishoudens kunnen nu los op de snacks. En het werkt’, zo motiveerde de jury de hoofdprijs destijds.

Category
Kwekkeboom won tijdens diezelfde awarduitreiking al het Category Wheel als beste introductie in de productgroep Diepvriessnacks. Ook ontving de fabrikant het Special Wheel voor de belangrijkste Innovatie van het afgelopen jaar.

Reageer op dit artikel