nieuws

Bavaria ontvangt familie-award

Fabrikanten

Bavaria ontvangt familie-award

MONTREUX – Bavaria heeft de zogeheten Global Family Business Award gewonnen.

De prijs is een erkenning voor bedrijven die familiebelang verenigen met zakelijk belang. Dit jaar werd de award voor de twintigste keer uitgereikt. De prijs wordt toegekend door IMD, een topklasse internationale Business School, en Lombard Odier, een van de belangrijkste particuliere banken in Europa. Eerder ging de award onder meer naar Lego, Ayala Corporation, S.C. Johnson, Hermès, Barilla, Yazaki Corporation, Merck, Firmenich en de Bel Groep.

Bruikleen
De winnaar van dit jaar, de familie Swinkels, heeft volgens de jury laten zien uitzonderlijk veerkrachtig en innovatief te zijn bij het vinden van oplossingen om hun bedrijfsmodel aan veranderende industrie- en marktstructuren aan te passen. Directievoorzitter Jan-Renier Swinkels (7e generatie) van Bavaria NV laat in een reactie weten blij te zijn met de prijs. ‘Als familie kijk je continu naar de lange termijn. Iedere generatie heeft de brouwerij in bruikleen van hun kinderen en kleinkinderen. Dat betekent dus dat continuïteit boven alles gaat. Deze mooie award is voor ons dus geen begin- of eindpunt. Het is een blijk van waardering en een extra stimulans om onze droom na te blijven jagen: de brouwerij nog mooier doorgeven dan ze nu al is.’

Band
De jury stelt dat Bavaria een emotionele band heeft opgebouwd met de consument. ‘Bavaria is duidelijk een vlaggendrager voor excellentie in familiebedrijven. Het bedrijf is actief in fel concurrerende markten en heeft zowel op de thuismarkt als op mondiaal niveau miljardenbedrijven op succesvolle wijze weten uit te dagen. Als productmerk heeft het bedrijf munt geslagen uit zijn vermogen om een emotionele band met de consument te vormen. Voorts heeft Bavaria haar erfgoed en authenticiteit benut om nieuwe normen te stellen voor duurzaamheid waarmee het echt een belangrijke bijdrage levert in de wereld van de snel ontwikkelende consumptiegoederen.’

Reageer op dit artikel