nieuws

Unilever zet in op exclusieve merken

Fabrikanten

Unilever zet in op exclusieve merken

ROTTERDAM – Unilever wil met exclusieve merken en producten een plaats veroveren in het zogenaamde premiumsegment.

Unilever heeft het oog laten vallen op het luxe segment producten. ‘Consumenten willen betalen voor exclusiviteit en authenticiteit’, zegt ceo Paul Polman in het Algemeen Dagblad naar aanleiding van de gisteren presenteerde halfjaarcijfers. Het levensmiddelen concern wil maar wat graag voldoen aan die vraag. ‘De premium-markt groeit hard en daar wille we zitten.’

Luxe Maille mosterd
Het bedrijf speelt daar op in met onder meer de opening van aparte Maille mosterdwinkels waar exclusieve mosterd wordt verkocht. ‘ De mosterd met truffelaroma is een hardloper.’ Ook een mosterd die verrijkt is met Sauternes dessertwijn, loopt goed. ‘Klanten kopen die mosterd en willen hem dan in een aardewerken pot met hun initialen er in gegraveerd.’ De prijs voor een pot bedraagt  €77.

Huidverzorging
Het concern met jaarlijks Unilever, vooral een fabrikant voor de massamarkt, heeft last van agressieve prijsvechters. De markt voor exclusieve producten vertoont echter nog steeds groei. Daarom kocht Unilever de afgelopen maanden een paar chique huidverzorgingsmerken zoals REN, Kate Somerville en Dermalogic. ‘Die markt groeit hard vanwege de vergrijzing. En juist ouderen hebben veel te besteden’, aldus Polman. De erken zijn ondergebracht in een nieuwe prestigedivisie. ‘De omzet bedraagt nu €400 miljoen.’

Reageer op dit artikel