nieuws

Hogere prijzen goed voor Coca-Cola

Fabrikanten

Hogere prijzen goed voor Coca-Cola
Michel Zoeter

ATLANTA – Coca-Cola heeft in het tweede kwartaal een nettowinst geboekt van €3,1 miljard, een vijfde meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

De frisdrankgigant profiteerde van kostenbesparingen en hogere frisdrankprijzen. Dat bleek woensdag uit cijfers die het bedrijf naar buiten bracht. Door de prijzen van zijn frisdranken te verhogen, lukte het Coca-Cola de winstmarge te vergroten. De resultaten in het tweede kwartaal waren beter dan analisten hadden verwacht.

Omzet
De omzet liep met drie procent terug vergeleken met een jaar eerder en kwam uit op 12,2 miljard dollar. Het bedrijf had veel last van negatieve wisselkoerseffecten en kampt in eigen land al langer met tegenvallende verkopen. Door te snijden in de kosten en een betere marketing probeert Coca-Cola het tij te keren. Eerder dit jaar kondigde het bedrijf een reorganisatie aan waarbij 1800 banen worden geschrapt.

Reageer op dit artikel