nieuws

Struik zet in op groei van A-merken

Fabrikanten

Struik zet in op groei van A-merken
Struik. Foto: ANP

VOORTHUIZEN – Foodfabrikant Struik gaat zich minder richten op het produceren van huismerken voor grote retailers en meer op toename van de verkopen van de eigen A-merken. Dit zijn Struik in Nederland, Ye Olde Oak in het Verenigd Koninkrijk en Sonnen Bassermann in Duitsland.

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Struik produceert volgens de krant nog veel huismerkproducten voor onder meer Albert Heijn, Jumbo, Tesco en Edeka, maar kan het in internationale internetveilingen op prijs niet winnen van fabrikanten die zich helemaal hebben toegelegd op de productie van huismerken in grote volumes. De merken gelden als uitdagers van grote A-merken, waardoor ze goed vallen bij de grote ketens.

Betalingsproblemen
Drie topmanagers van Struik gaven bij uitzondering een interview aan de krant om te reageren op geruchten in de markt over betalingsproblemen bij het bedrijf. Volgens financieel directeur Albert Nieuwenhuis kloppen die verhalen niet. ‘We zijn een gezond bedrijf.’ Struik verloor wel enkele miljoenen door de overname van Sonnen Bassermann van Heinz in 2012. Daar is echter intussen de opgaande lijn ingezet. Als concern rekent Struik erop dat in 2015 de ebitda weer de 10 procent zal aantikken.

Reageer op dit artikel