nieuws

Bolletje zet in op toeristen met ‘hmmmwee

Fabrikanten

Bolletje zet in op toeristen met ‘hmmmwee

ALMELO – Beschuitfabrikant Bolletje speelt met een nieuwe marketingactie in op toeristen met heimwee naar typisch Nederlandse producten.

De fabrikant heeft een telefoonlijn geopend waarop geluiden te horen zijn van bijvoorbeeld brekend beschuit. Dit moet Nederlandse consumenten in het buitenland met een verlangen naar Nederlandse producten helpen. Volgens Bolletje gaat het om een nieuwe vorm van heimwee, hmmmway. Het nummer is tegen reguliere kosten vanuit het buitenland te bellen. Via een keuzemenu kan de beller kiezen voor het product waar hij naar verlangt.

Smaakcomponent
Volgens Bolletje is het een ludieke actie met een hint van een serieuze achtergrond. ‘Heimwee blijkt wel degelijk een ‘smaakcomponent’ te hebben’, zegt Sándor van Mil van Bolletje. Dit wordt in het persbericht bevestigd door psycholoog Frank Cabooter. ‘Het eten van zo’n thuisproduct geeft troost waardoor heimwee afneemt en de mentale gezondheid zelfs verbetert.’ Tussen de 50 en 90 procent van de vakantiegangers zou weleens last hebben van heimwee.

De hulplijn is te bereiken op 088-0333002.

Reageer op dit artikel