nieuws

Nestlé haalt uit naar Nutricia

Fabrikanten

Nestlé haalt uit naar Nutricia
Distrifood

DOETINCHEM – Nestlé haalt in een advertentie op weinig subtiele wijze uit naar concurrent Nutricia en moedigt ouders, supermarkten en drogisterijen uit om over te stappen op Nestlé Groeie Start.

De advertentie staat paginagroot op de achterpagina van de Telegraaf. ‘Via de media hebben wij vernoemen dat het momenteel lastig is voor een andere producent om genoeg voeding voor Nederlandse baby’s te produceren door de vraag vanuit het buitenland. Wij nemen die taak uiteraard met liefde over. Geen probleem’, sneert Nestlé in de advertentie.

Spoedoverleg
De kop van de advertentie is ‘Wij helpen graag!’, terwijl de advertentie is ondertekend met de leuze ‘Omdat een kleintje elke dag op je moet kunnen rekenen’. Een dag eerder plaatste Nutricia een advertentie waarin het zich verontschuldigde voor de lege schappen door de activiteiten van opkopers voor de Chinese markt. Hierover volgt binnenkort spoedoverleg tussen supermarkten en fabrikanten.

Immorele marketingtruc
Marketingdeskundige Paul Moers noemt de open brief van Nutricia ‘een immorele marketingtruc’. Dagblad De Gelderlander vond uit dat de producten van Nutrilon in China wel gewoon te bestellen zijn via een website, maar dan wel voor drie keer de prijs waarvoor het product in Nederland in de schappen ligt.

Reageer op dit artikel