nieuws

‘Melk moet weer hip worden

Fabrikanten

‘Melk moet weer hip worden

ZALTBOMMEL – FrieslandCampina gaat het nieuwe verhaal van melk vertellen in een poging ook jongeren weer aan de zuivel te krijgen. ‘Melk moet weer hip worden.

 

Dat zegt topman Cees ’t Hart van FrieslandCampina in een interview met het AD. ‘Het nieuwe verhaal van melk is: het is een wonder van de natuur. Vol vitaminen, ijzer en mineralen die je dagelijks nodig hebt. We weten ook dat melk kleine infecties in het lichaam voorkomt. Dat verhaal van het natuurproduct gaan we in al zijn rijkdom weer naar de consument brengen’, zegt Van ’t Hart.

Weerzin van de tandarts

Volgens de topman heeft zuivel de slag bij jongeren gemist. ‘Laten we kijken naar onze ‘share of throat: ons aandeel in dranken. We doen het heel goed bij de groep van baby tot 12 jaar en bij volwassenen. Maar bij pubers hebben de zoete frisdranken het, tot weerzin van de tandarts, beter gedaan…We hebben de tieners onderbelicht gelaten. Het is ook een van de lastigste doelgroepen. Na de cola gaan ze niet aan de zuivel.’

Op de plank

FrieslandCampina gaat met nieuwe producten komen gericht op gezondheid. ‘We hebben al nieuwe producten op de plank liggen die helpen bij het goed onderhouden van je lichaam. Hoge bloeddruk en cholesterol: er valt wel een zuiveldrankje te bedenken waarmee je die zaken onder controle houdt. Die zijn natuurlijk wel duurder.’

Reageer op dit artikel