nieuws

Coca-Cola en AH winnen Industributie

Fabrikanten

Coca-Cola en AH winnen Industributie

NOORDWIJK AAN ZEE – Coca-Cola en Albert Heijn zijn dinsdagavond beloond met de Industributie Trofee 2011 voor hun prestaties op het gebied van samenwerking met de industrie en handel.

Het evenement van Foodmagazine voor de top uit de Nederlandse retail en industrie werd dinsdagavond gehouden in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Bij de fabrikanten scoorde frisdrankgigant Coca-Cola met het eindcijfer 7,77 een fractie hoger dan Plukon Poultry, maar het is voldoende voor de winst. Opmerkelijk genoeg stond de marktleider in de drankencategorie nog nooit eerder op het podium tijdens het evenement. Vorig jaar eindigde Coca-Cola als tiende van de negentig fabrikanten, in 2009 als 38ste. Menken Salades en Sauzen, Heineken en Aviko maken de topvijf compleet.

Albert Heijn

Voor AH is het de tweede keer op rij dat het bedrijf met de trofee aan de haal gaat. In de historie van het evenement doet zich een opvallend feit voor. Sinds 1988 won AH iedere editie, met uitzondering van een lange periode tussen 2003 en 2009. Toen ging de trofee naar de enige andere winnaar van de trofee, Jumbo. AH krijgt dit jaar een 7,67, Jumbo krijgt het rapportcijfer 7,40. Hoogvliet (7,26), Plus (7,04) en Deen (6,97) maken de topvijf vol.

Categorie Winnaar
Fabrikanten overall Coca-Cola
Dranken Coca-Cola
Zoetwaren en snacks Mars
Kruidenierswaren overig H.J. Heinz
Zuivel en kaas Danone
Diepvries Aviko
Vlees, vleeswaren, vis, salades en maaltijden Plukon Poultry
Agf en brood CêlaVíta
Drogmetica, schoonmaak- en onderhoudsartikelen Procter & Gamble
Non-food overig Mars
Retail overall Albert Heijn
Inkoop management Albert Heijn
Category management Plus
Formule management Albert Heijn
Reageer op dit artikel