nieuws

Procter wint Marketing Award

Fabrikanten

Procter wint Marketing Award

DOETINCHEM – Procter & Gamble is winnaar geworden van de Foodmagazine Marketing Award, de prijs voor de beste marketingprestatie binnen foodretail.

De Amerikaanse levensmiddelengigant is door een onafhankelijke topjury, bestaande uit Albert Voogd van Albert Heijn, Arie de Wit van Bijeen, Gerard van Dulmen van Superunie en Wim Huinder van Retail & Communicatie Consultancy, tot winnaar gekozen. Het bedrijf won tevens de prijzen in de categorieën drogmetica en household care. De Award en oorkondes zijn afgelopen week uitgereikt door CBL-voorzitter Dick Boer op de Haringparty van het CBL in het Kurhaus in Scheveningen.

Betere samenwerking

In tegenstelling tot vorig jaar, toen Peijnenburg Koekfabrieken met de Foodmagazine Marketing Award aan de haal ging, en er kritisch werd geoordeeld over het algemene niveau, is de jury dit jaar positiever. ‘De gemiddelde kwaliteit van de marketinginspanningen wordt beter. Steeds meer zijn fabrikanten ervan overtuigd dat er betere resultaten kunnen worden geboekt als activiteiten gezamenlijk met de retailer worden opgepakt. Dat leidt tot betere prestaties dan het ‘over de hoofden uitstorten’ van allerlei mediageweld, terwijl op de winkelvloer nog lang niet alles geregeld is.’

Minder innovatiekracht

Een ander jurylid stelt dat het met het niveau van de marketinginspanningen beter is gesteld dan met de innovatiekracht en waarde van de introducties. ‘Dit jaar is het op productenniveau buitengewoon lastig een trend te ontdekken en vallen de innovaties ook niet mee.’ In de juli-editie van Foodmagazine, die donderdag verschijnt, vindt u een speciale bijlage over de Marketing Award.

Winnaars Categorie
Procter & Gamble Personal care en cody care
Procter & Gamble Household care
Neerlands Glorie Agf en conserven
Plukon Poultry Maaltijden, salades en vlees(-vervangers)
FrieslandCampina Kaas
Danone Zuivel, eieren en geelvetten
H.J. Heinz Brood en ontbijtproducten
Heineken Bieren, wijnen en aperitieven
Unilever Diepvries
Coca-Cola Niet-alcoholische dranken
Unilever Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker
Mars Zoutjes en zoetwaren
Granfood Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders
Reageer op dit artikel