nieuws

Supers waarderen buitendienst met 7,3

Fabrikanten

Supers waarderen buitendienst met 7,3

ZEIST – Heineken Nederland is de winnaar van het Field
Sales Event 2008. De buitendienst van de bierbrouwerij werd door ruim
tweeduizend supermarkten uitgeroepen tot de beste van
Nederland.

De buitendienst van Heineken dankt de overwinning ook

aan hoge waarderingcijfers voor de professionele uitstraling, kennis van zaken

en het aanbieden van acties. Heineken Nederland scoorde in de categorie

alcoholische dranken een 8.00 en kreeg een 8.12 voor ‘kennis van zaken’ en werd

daarmee beste buitendienst van het jaar 2008. De prijsuitreiking vond 24

september plaats tijdens het Field Sales Event in Slot Zeist. De presentatie van

de avond was in handen van Langs-de-Lijn-presentator en oud-hockeybondscoach Tom

van ’t Hek.

Nek-aan-nek

In de verkiezing Buitendienst van het Jaar 2008 heeft Heineken een nek-aan-nek-gevecht geleverd met de winnaar van vorig jaar H.J. Heinz die in de einduitslag de plaatsen twee en drie voor zijn

rekening neemt. Anders dan Heineken is H.J. Heinz actief in meerdere productcategorieën. De fabrikant won onder meer in de categorieën non-alcoholische dranken, koelverse dranken en kruidenierswaren overig. Unilever won eveneens in twee categorieën.

Dertien awards

Tijdens het Field Sales Event werden in totaal dertien awards uitgereikt. Naast de hoofdprijs en categorieprijs voor Heineken en drie categorie-awards voor H.J. Heinz, vielen ook in de prijzen:

Bake Five (AGF en brood), Unilever Benelux (diepvries, drogmetica en schoonmaakmiddelen en onderhoudsmiddelen), Imperial Tobacco (non-food overig), Vion Retail (vlees, vleeswaren, salades, maaltijden, vleesvervangers), Pepsi Co (zoetwaren en snacks), Friesland Food Fresh (zuivel en kaas) en Silvo (service merchandiser).

Onderzoek

Het onderzoek dat aan de basis ligt van het Field Sales Event wordt uitgevoerd door Integron. Dit consultancybedrijf is gespecialiseerd in prestatieverbetering. Het telefonisch onderzoek wordt uitgevoerd onder supermarkten groter dan 400 vierkante meter vvo. Hierbij worden de verschillende schapverantwoordelijken gevraagd een buitendienst te beoordelen op de aspecten professionele uitstraling, klantgerichtheid, kennis van zaken en category management, aanbieden van acties, geven van de juiste informatie en het nakomen van afspraken.

Nieuwkomers

Van de 74 buitendiensten die dit jaar meededen aan de verkiezing scoren 32 buitendiensten hoger dan vorig jaar, 1 gelijk en 28 lager dan vorig jaar. Daarnaast zijn er 13 ‘nieuwkomers’ die vorig

jaar niet hebben meegedaan.

Reageer op dit artikel