nieuws

Heineken lanceert eigen creditcard

Fabrikanten

Heineken lanceert eigen creditcard

AMSTERDAM – Heineken komt begin 2009 met een eigen
creditcard. De bierbrouwer verwacht in de supermarkten en de horeca veel van de
creditcard.

Dat heeft marketingdirecteur Herwin van den Berg van Heineken gezegd

tijdens Digitaal Willen We Allemaal, een congres over interactieve marketing in

Hilversum, meldt
target=_blank>Molblog.nl
.

RFID

De creditcard krijgt een RFID-functie en wordt uitgegeven door

International Card Services (uitgever Visa en Mastercard), waardoor het een

Visa-logo krijgt.

Naam

Heineken denkt dat mensen met de betalingskaart dichter bij het merk komen

als ze in de kroeg met hun naam begroet worden. Naast de horeca, verwacht Van

den Berg ook veel van de card bij gebruik in het normale retailkanaal.

Kortingscoupons

Als de consument afrekent bij de kassa met een creditcard (‘Bij steeds meer

supermarkten mogelijk’, zegt Van den Berg) en het blijkt dat hij een trouw

Heineken-drinker is, dan kan hij gerichte aanbiedingen verwachten, bijvoorbeeld

in de vorm van kortingscoupons.

Lees ook:


href=”/fabrikanten/id524-140335/heineken_laat_geur_achter_in_c1000_en_sdb.html”>Heineken

laat geur achter in C1000 en SdB

href=”/fabrikanten/id524-135453/heineken_winnaar_field_sales_event.html”>Heineken

winnaar Field Sales Event

Reageer op dit artikel