Mora Crispy Chick'n wint Special Wheel Margetoevoegend

Mora Crispy Chick'n wint Special Wheel Margetoevoegend
Sound Trek maakt de winnaar bekend van de Special Wheel Margetoevoegend.

DOETINCHEM - De winnaar van de Special Wheel Margetoevoegend 2020 is bekend.

Op de laatste dag van Wheel of Retail On Air maakt Distrifood de winnaars bekend van de Special Wheels. Aan band en foodtruck Sound Trek de eer om de winnaar van deze felbegeerde Special Wheel te onthullen.

De winnaar van de Special Wheel Margetoevoegend is…

Jury-oordeel

De Wheel-jury, bestaande uit drie vertegenwoordigers van de grootste inkooppartijen in Nederland, Jumbo, Albert Heijn en Superunie, zegt dat Mora met zijn Crispy Chick’n strips goed gekeken heeft naar succesnummers in de out-of-homemarkt. Van Geloven heeft het bovendien weten te vertalen in een product met goede marge voor het supermarktkanaal. Zoals bij de categorieprijs gemeld moet de rotatie nog iets versnellen, maar de Crispy Chick’n strips zijn ‘goed onderweg’.

Eerste reactie Van Geloven

De felicitaties van Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld gaan naar Rob Mienis van Van Geloven. 'Serieus, hartstikke leuk', is zijn eerste reactie. 'Het is een prima product, leuk product.' Met Mora Crispy Chick'n strips houdt Van Geloven naar eigen zeggen rekening met de reguliere consument, doordat het product zowel in de oven als de frituur bereid kan worden. Mienis zegt verder blij te zijn dat de omzet, marge en rotatie goed zijn, terwijl er maar bescheiden aandacht aan het product is gegeven. 'Erg fijn!'

Over de Special Wheels

De Special Wheel-winnaars komen uit een veld van door Nielsen opgestelde genomineerde producten. Nielsen kijkt voor het opstellen daarvan naar honderden nieuwe EAN-codes in 2019 en rankt die op distributie, mate van innovatie en omzet binnen de eigen productcategorie. De jury buigt zich met de achterban, de eigen inkoopteams, over de lijst met genomineerden om tot de winnaars te komen. GfK brengt daarvoor tijdens de juryzitting een aantal relevante data in op basis van het consumentenpanel. Het gaat om data met betrekking tot herkenbaarheid, daadwerkelijke aankoop, herhalingsaankoop en mate van nieuwheid. Op deze wijze klinkt ook de stem van de consument door in de jurering.

Over Sound Trek

Sound Trek is een mobiele bar in en aan een Volkswagen-bus uit 1972. Een echte ‘eye catcher’, aldus de foodtruck slash band op zijn Facebook-pagina. Sound Trek combineert muziek, eten en drinken op een locatie naar keuze. Met een eigen podium aan de bus creëert de foodtruck bovendien een eigen terras.