fotoreportage

Fotorepo: Wheel-toppers bij de Librije

Events

Fotorepo: Wheel-toppers bij de Librije

ZWOLLE – Amstel Radler is de beste introductie uit 2013 en won ook de ConsumentenWheel en de Wheel voor Meest Marktverruimende product. Lay’s Deep Ridged is de meest innovatieve introductie uit 2013. De winnaars van de Wheel kregen hun prijzen in Zwolle bij de Librije.

De uitreiking vond plaats tijdens een diner op niveau, waarbij het dessert hetzelfde was als tijdens de nuclear summit in Den Haag waar driesterrenkok Jonnie Boer ook voor tekende. Samen met echtgenote en sommelier Thérèse Boer overhandigde Jonnie tijdens de avond zijn jongste boek, Puurst, aan Evelien Sanders, directeur retail Heineken, en Willem Christiaan van den Wijngaart, category development manager.

Rapportcijfer
Voor de editie van dit jaar screende Nielsen alle nieuwe producten op distributiegraad en omzet. GfK deed onderzoek naar penetratie en herhalingsaankopen. De inkopers gaven vervolgens de topproducten een rapportcijfer.

 

De Wheel-winnaars per categorie zijn:

Alcoholhoudende dranken – Amstel Radler

Wasmiddelen – Ariel 3-1 Colour
Soepen – Unox Soep in Pak
Haarverzorging – Andrélon Natuurlijk Puur
Frisdranken – Sourcy Holy Soda
Ontbijtproducten – Quaker Oats Express
Snacks – Lay’s Deep Ridged
Chocolade – Milka Oreo Repen
Zuivel – Optimel Puur
Biscuits en koek – Sultana Knapperrs
Zoetwaren – Haribo Vrolijke Drop
Siropen – Karvan Cévitam Ice Tea
Ijs – Hero Bevroren Fruit op een Stokje
Kaas – Old Amsterdam Crème
Reinigingsmiddelen – Mr Muscle Active Capsules

Reageer op dit artikel