artikel

Wie volgen Plus Eijkemans en Coop Van Bedaf op bij de Local Marketing Awards?

Events 2370

Wie volgen Plus Eijkemans en Coop Van Bedaf op bij de Local Marketing Awards?
Plus Eijkemans in Uden en Schijndel, won vorig jaar de prijs voor het beste localmarketingbeleid

Wie volgen Plus Eijkemans en Coop Van Bedaf op als winnaars van de Local Marketing Awards van Distrifood? Wie dit jaar de grootste Local Heroes zijn, wordt 5 november bekendgemaakt op de Dag van de Supermarkt.

Local Marketing Awards:

Meld uw onderneming aan

Wim Eijkemans, van Plus Eijkemans in Uden en Schijndel, won vorig jaar de prijs voor het beste localmarketingbeleid. Zijn actiekalender zit jaarrond vol. Christ-Jan van Bedaf, van Coop Van Bedaf in Achtmaal, hield een barbecue die 600 van de 1500 dorpsbewoners bijwoonden en had daarmee de beste localmarketingactie.

Ook dit jaar gaan Foodmagazine en Distrifood weer op zoek naar de lokale helden onder de supermarkten. In de strijd om de gunst van de klant wordt het voor supermarkten steeds belangrijker zich lokaal te onderscheiden. De een lukt dat beter dan de ander. Waarom is de ene supermarkt een local hero en de andere niet? Wat moet je doen om de gunst van de consument te winnen? Om die vragen draait het bij de Local Marketing Awards.

Er wordt een Award uitgereikt voor de beste lokale actie van een supermarkt. En een tweede voor de supermarkt die uitblinkt in zijn totale localmarketingactiviteiten en -beleid. De combinatie van activiteiten, acties, promoties, maatschappelijke betrokkenheid en de communicatie daarover, zowel off- als online. Het presenteren van deze best practices kan andere ondernemers inspireren om zelf ook meer aandacht aan local marketing te schenken.

Hoe deelnemen?

Supermarkten die in aanmerking willen komen voor (een van) beide awards kunnen zich aanmelden via de link onderaan dit artikel. Ook (vertegenwoordigers van) leveranciers en andere nauw bij de supermarktbranche betrokkenen en belanghebbenden kunnen kandidaten voordragen. Distrifood en Foodmagzine kunnen daarnaast zelf een aantal acties selecteren en nomineren als ondernemers innovatieve lokale acties houden.

Na een eerste schifting zal een vakjury zich buigen over de aangedragen cases. De jury betaat uit onder meer een localmarketingexpert, een socialmedia-expert, een retailmarketeer en een topsupermarktondernemer. De uiteindelijke winnaars worden op 5 november 2019 tijdens De Dag van de Supermarkt bekendgemaakt. Zowel het programma van de dag als de locatie worden later bekendgemaakt. In ieder geval zullen tijdens de dag een of meer bedrijfsbezoeken aan opvallende supermarkten en /of supermarktondernemers op het programma staan.

Motivatie bij aanmelden

Aanmelden en/of nomineren kan via de link onderaan dit artikel. Bij de aanmelding graag een beschrijving in maximaal 400-500 woorden waarom uw lokale actie of uw supermarkt voor een van de awards in aanmerking moet komen. Foto’s en gebruikt promotiemateriaal kunnen als bijlage meegestuurd worden. Gedurende het jaar zal met name Distrifood regelmatig online en in het blad redactioneel aandacht schenken aan voorgedragen cases, aan de wedstrijd en aan expertartikelen.

Op onze themapagina over Local Marketing www.distrifood.nl/localmarketing zijn artikelen te vinden over marketingactiviteiten van ondernemers. Ook zullen daar artikelen over de genomineerde supermarkten en cases verschijnen.

Dat local marketing een supermarkt op de kaart kan zetten, bevestigde overall winnaar Wim Eijkemans vorig jaar. De multifranchiser is ervan overtuigd dat lokale acties meerwaarde creëren. Het resultaat is volgens hem vaak pas op langere termijn zichtbaar. Zo groeide zijn vestiging in Schijndel uit van een enigszins noodlijdende supermarkt naar een
winkel met drie ton omzet. ‘Iedere manager kan een strakke winkel neerzetten. De meerwaarde zit in het ondernemerschap, in het lokaal het verschil maken.’

Local Marketing Awards:

Meld uw onderneming aan

Reageer op dit artikel