artikel

Winnaar categorie Bier: Heineken 0.0

Events 438

Een pils zonder alcohol, van ’s lands grootste merk. En dan ook nog van zo’n kwaliteit dat het direct tot lekkerste alcoholvrije bier wordt uitgeroepen. Dan heb je goud in handen. Heineken sluit met 0.0 perfect aan op de trend van bewuster en gezonder consumentengedrag. De retail beloont het met de Wheel in de categorie bier.

Korneel van der Plas, senior customer category development manager: ‘Heineken 0.0 is alcoholvrij bier met een verfrissende, fruitige smaak, dankzij Heineken’s unieke A-gist, gecombineerd met een zacht moutige body. Het is echt een heerlijk biertje. Het is uniek binnen het segment 0% pils, omdat het heel dicht bij de werkelijke pilssmaak zit. Het is nu één jaar op de markt, en in die tijd zijn we marktleider in alcoholvrij pils geworden en is Heineken 0.0 door de Consumentenbond uitgeroepen tot lekkerste alcoholvrije bier.’

Positieve invloed op imago

‘Bovendien blijkt uit onderzoek dat Heineken 0.0 een positieve invloed heeft op het imago van alcoholvrij bier; het wordt uit de functionele hoek getrokken (geen alcohol omdat je moet rijden) en wordt meer gezien als een stoer en lekker alternatief dat ook nog eens geen alcohol bevat. De bierbeleving is echt.’

Ruime potentie in de markt

Heineken 0.0 wordt dubbel gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist. De alcohol wordt aan het einde van het brouwproces verwijderd om zo de beste smaak te krijgen. Van der Plas: ‘Heineken 0.0 speelt in op de toenemende vraag naar  alcoholvrij en laag in alcohol bier. We zien dan ook ruime potentie in de markt voor goedsmakende alcoholvrije en laag in alcohol bieren. Met Heineken 0.0 en onze nieuwe alcoholvrije en laag in alcohol bieren bieden we de consument de kans bewust te kiezen voor wat minder of geen alcohol en toch te genieten van de heerlijke smaak.’

Gewoon een enorm lekker biertje

‘Soms als je na een feestje of  receptie nog moet rijden, werken of sporten, en je drinkt een watertje, dan wordt je toch wat saai gevonden. Bovendien begint het watertje ook te vervelen. Maar drink je een Heineken 0.0, dan denken ze: Goh die kerel is goed bezig, die kiest bewust voor minder alcohol. En nog veel belangrijker: het is gewoon een enorm lekker biertje.’ Heineken 0.0 is geïntroduceerd in 25 cl monofles als 6-pack en in 33 cl blik. Dit jaar is er een 12-pack  monofles bijgekomen. ‘De reden daarvoor is dat we uit onderzoek merken dat Heineken 0.0 ook zeer relevant is voor op een borrel of feestje thuis.’

Groei van de verkoop is ongekend

‘Het is echt een megasucces. Als we kijken naar de groei van de verkoop dit jaar ten opzichte van vorig jaar, dan is dat ongekend. We sluiten gewoon perfect aan op de gezondheidstrend die momenteel speelt. Heineken hoeft er niet onder te lijden als mensen wat minder alcohol gaan drinken. Sterker nog: we moedigen verantwoord alcoholgebruik graag aan, en we zijn trots dat we hier een leidende rol in kunnen spelen. De retail was dan ook direct erg enthousiast en reageerde zeer positief op het blauw als onderscheidende kleur op de verpakking. We geloven sterk in het segment alcoholvrij en laag in alcohol, en we zijn er van overtuigd dat we met Heineken 0.0 het komende jaar verder blijven groeien.’

Reageer op dit artikel