artikel

Congres over groeien en geld verdienen met online food

Events 2096

UTRECHT – Bol.com, Picnic, Plus, Spar University en Superbuddy zijn enkele van de sprekers tijdens de tweede editie van het congres Food & E-commerce op 5 juni in Utrecht.

Congres over groeien en geld verdienen met online food
Foto: Distrifood

Het congres wordt, net als vorig jaar, georganiseerd door Distrifood en Foodmagazine samen met Twinkle Magazine. In de eerste editie werd tijdens het congres de bestaande markt in kaart gebracht en gekeken naar kansen voor de toekomst. In de tweede editie ligt de nadruk op de volgende fase: hoe zorgen nieuwe technieken en strategieën ervoor dat de snelgroeiende onlineverkoop van levensmiddelen en andere fmcg-goederen ook geld gaan opleveren? Daarnaast is er aandacht voor de cijfers, trends en verse initiatieven in de markt.

In één klap op de hoogte

‘Bezoekers van het congres zijn straks in één klap weer op de hoogte van alles wat er speelt in de snelgroeiende en innovatieve markt van websupermarkten en andere online foodverkopers’, zegt hoofdredacteur Peter Garstenveld van Distrifood en Foodmagazine over het programma. ‘Roadmap to maturity’, is de overkoepelende naam van het congresprogramma.

Handig picken, duurzaam bezorgen

Tamara Smith-Zonneveld van Plus is één van de sprekers. Het thema van haar presentatie is ‘handig picken, duurzaam bezorgen.’ De technische man achter het snelgroeiende Picnic, Daniel Gebler, legt uit waarom data van vitaal belang zijn en hoe Picnic daarmee de strijd om onlinemarktaandeel denkt te winnen. Ook aan het woord komt Stephan Bosman, de oprichter en ceo van Stockon, de dienst waar ook PostNL bij is betrokken. Stockon wil tweewekelijks bij klanten routineboodschappen thuisbezorgen. Bol.com lanceerde afgelopen jaar onder de naam Bespaar Continue zo’n zelfde dienst voor producten als shampoo, luiers, kattenvoer en toiletpapier. Gertjan Kleinhout presenteert in Utrecht de eerste resultaten van dit project.

Digital natives als klant

Andere interessante sprekers tijdens het congres zijn Christian van Someren (SphereMall), Laurens van Geffen van Superbuddy en Erwin Binneveld van Spar University. Hij legt uit hoe anders het is om zogenoemde digital natives als klant te hebben. Kees Jan Roodbergen van Rijksuniversiteit Groningen legt uit hoe bedrijven het verschil kunnen maken met e-logistics, terwijl GfK de jongste marktcijfers op een rijtje zet aan de hand van actueel onderzoek.

Programma en aanmelding: www.foodenecommerce.nl.

Reageer op dit artikel