artikel

Het bijzondere verhaal van AH Vleuterweide

Events 3505

Het bijzondere verhaal van AH Vleuterweide

VLEUTEN – ‘Een supermarkt is veel meer dan een gebouw met vier muren. We moeten middenin de samenleving staan met activiteiten op en rond de winkelvloer.’ Dat willen Jerry de Leeuw en Gerard van Hulzen op de Dag van de Supermarkt duidelijk maken, als ondernemers een kijkje nemen in hun topbedrijf.

AH Vleuterweide is niet zomaar een supermarkt. De winnaar van de laatste editie van Supermarkt van het Jaar heeft een bijzonder verhaal te vertellen. Assistent-supermarktmanager Gerard van Hulzen en directie-lid Jerry de Leeuw van multifranchiser Hans Geveling staan op 2 november met het winkelteam klaar om collega’s uit het land een uitgebreide rondleiding te geven. Ze zullen benadrukken dat lokale acties en reuring heel belangrijk zijn voor de supermarkt in een van de jongste wijken van Nederland. ‘Nadat we de overwinning op 19 maart hadden behaald, is dat kort daarna een hele dag gevierd met onze omgeving.’

Rond Kerst kunnen bedrijven een borrel houden bij AH

‘’s Ochtends was het de beurt aan senioren, ’s middags kinderen en ’s avonds volwassenen’, zegt De Leeuw. ‘ Ouderen schoven aan voor een bingo. Met de jeugd hebben we sushi gemaakt. Het is één van onze specialiteiten, want we waren de eerste franchisewinkel van AH met een sushibar. In de avonduren hebben we voor volwassenen proeverijen gehouden. Dat doen we wel vaker. Zo kunnen rond Kerst bedrijven een bedrijfsborrel bij ons houden. Daar maken we dan een heel event van.’

Diverse AH-elementen op eigen wijze ingevuld

Dat AH Vleuterweide meer wil zijn dan een gemiddelde supermarkt, blijkt ook uit het feit dat van vrijdag tot en met zondag een gastvrouw klanten bij de ingang verwelkomt in de winkel die diverse AH-elementen op geheel eigen wijze invult. De directie, bestaande uit Hans Geveling en Jerry de Leeuw, wil per se de beste elementen uit de verschillende winkelformats hebben. Op 2 november zien bezoekers ook duidelijk dat men op deze locatie weet wat winnen is. Zo sleepte de winkel 2 jaar geleden de Jan Uffing-prijs in de wacht en zijn de diepvrieskoelingen voorzien van een sticker waarop staat dat de supermarkt de landelijke vriesverswedstrijd heeft gewonnen.

Vers is de kurk waar de winkel op drijft

Vers is de kurk waar de winkel op drijft. Dat gaat van grote Zwitserse kazen tot een diepvriesmeubel vol luxe vlees van het merk Taste of the World. Vlees dat AH normaliter alleen gedurende de feestdagen in het assortiment opneemt, maar bij Vleuterweide altijd te verkrijgen is. Het leidde allemaal tot de overwinning op de avond van 19 maart.

Verzuu gaat aan de slag op Curaçao

Supermarktmanager Mischa Verzuu werd direct na ontvangst van de bokaal door zijn intens blije winkelteam op de schouders gehesen. Diezelfde Verzuu verlaat binnenkort de winkel. Hij gaat in Curaçao aan de slag voor AH-franchiser Gerard van den Tweel. Verzuu had 8 jaar de leiding over AH Vleuterweide. Hij wist de omzet van de 2300 m2 grote supermarkt in die tijd tot boven de €600.000 te tillen.

Distrifood mag drie keer twee kaarten weggeven voor de Dag van de Supermarkt.

Hebben? Klik hier voor de quizvraag.

Inschrijven voor de dag van de supermarkt? Klik hier voor het aanmeldformulier >>>

Reageer op dit artikel