artikel

Beste Buitendienst: Hoe zit de verkiezing in elkaar?

Events 377

ROTTERDAM – De prijzen voor de Buitendienst van het jaar zijn weer uitgereikt. Maar hoe is de uitslag tot stand gekomen?

Beste Buitendienst: Hoe zit de verkiezing in elkaar?
  1. Twee periodes

De interviews voor het onderzoek zijn in twee periodes afgenomen, om zodoende de prestatie over een langere periode inzichtelijk te maken.

  1. Weging aan criteria

Daarnaast wordt aan de beoordelingscriteria een weging toegekend. Dit betekent dat de criteria die het meest belangrijk zijn, het zwaarst meewegen in het gemiddelde.

  1. Finaleronde

In de derde en laatste ronde, de zogenaamde winnaarscategorie, strijden de categoriewinnaars, aangevuld met de partijen uit de top-15 beste buitendiensten, om de uiteindelijke prijs, het Beste Field Sales Team 2016.

  1. Minimaal vijf man in buitendienst

Daarnaast geldt, net als in voorgaande jaren, dat de deelnemers aan de verkiezing minimaal vijf personen in de buitendienst hebben en dat alleen de fabrikanten die minimaal twintig beoordelingen hebben gekregen, zijn meegenomen in de resultaten.

  1. Telefonisch onderzoek

Het onderzoek is telefonisch afgenomen. De resultaten bieden fabrikanten de kans gericht sturing te geven aan de performance van de buitendienst. In de uiteindelijke steekproef zijn winkels betrokken van Albert Heijn, Coop, Emté, Jumbo, MCD en Plus. Het gaat dan om 1382 supermarkten; per productcategorie zijn er 150 winkels die een oordeel geven. Respondenden zijn degenen die de buitendienst ontvangen, zoals de schapverantwoordelijke, de bedrijfsleider of de ondernemer. In 2016 was de gemiddelde score 7,66; dat is op het niveau van vorig jaar. 29 fabrikanten scoren hoger, 23 scoren lager dan in 2015.

Reageer op dit artikel