artikel

Hessing Supervers: ‘Gezamenlijk invulling geven aan category management’

Events

Hessing Supervers stond dit jaar voor het eerst op het Industributie-podium. Aloys Meinema, marketing sales director retail. ‘Natuurlijk doen wij ons best om zo dicht mogelijk bij de klant te staan en leveren ook wij verse producten met een relatief korte houdbaarheid, maar het overtreffen van de bakkers, dat viel niet mee’, zegt hij lachend.

‘We groeien ieder jaar. We begrijpen steeds beter wat voor onze klanten daadwerkelijk van belang is en hoe wij hen kunnen helpen om de juiste keuzes te maken. Wij willen gezamenlijk category management professionaliseren. Van oudsher zijn we een bedrijf met louter focus op de producten en de kwaliteit. De laatste jaren hebben we daar facetten aan toegevoegd, waardoor we – via data-analyses en foodshopper insights – zijn uitgegroeid tot adviseur. We nemen meer onze positie in. Dat betekent dat we steeds beter tailormade adviezen geven en in staat zijn om soms contra-intuïtieve voorstellen te doen, zoals het niet-uitbreiden van een bepaald segment. Ook aan retailzijde zien we die professionalisering.’ Speerpunten voor komend jaar noemt hij het verbeteren van het navigatieproces in agf en het brengen van relevante innovaties. (Nieuwe) verpakkingen spelen daarin een hoofdrol, aldus Meinema, die duidelijke ankerpunten in het schap wil aanbrengen.

‘Medio dit jaar hopen we onze nieuwe categorievisie met onze klanten te delen, waarna we liefst tailormade projecten willen starten. Via workshops willen we gezamenlijk werken aan innovaties om de meer dan gemiddelde categoriegroei op peil te houden.

Reageer op dit artikel