artikel

Heineken slaat dubbelslag: ‘Alles is maatwerk in relatie’

Events

Heineken slaat dubbelslag: ‘Alles is maatwerk in relatie’

Dat Heineken in deze verkiezing zo hoog scoort op kennis van de retailorganisatie – supermarkten waardeerden Heineken op dit onderdeel binnen accountmanagement met een 8,40 – doet haar persoonlijk veel deugd, bekent Evelien Sanders, directeur Retail Nederland.

Dat Heineken in deze verkiezing zo hoog scoort op kennis van de retailorganisatie – supermarkten waardeerden Heineken op dit onderdeel binnen accountmanagement met een 8,40 – doet haar persoonlijk veel deugd, bekent Evelien Sanders, directeur Retail Nederland.

‘De organisatie, de formule goed kennen, staat bij mij hoog in het vaandel, maar het blijft wel mensenwerk. Het is daarom belangrijk dat je een goede fit hebt met de organisatie en met de personen waarmee je contact hebt. En dat je goed kijkt wat de klant nodig heeft. Ik denk dat we dat binnen Heineken goed hebben geborgd. Daaraan hebben we ook hard gewerkt, met name aan de vraag wat we specifiek voor iedere klant kunnen doen. One size fits all, dat werkt niet meer. Klanten zijn in beweging, zijn aan het versnellen en aan het differentiëren. Denk aan e-commerce, maar ook aan beleving op de winkelvloer. Het is belangrijk dat je snapt wat een formule wil. Wij proberen daar met onze aanpak naadloos op aan te sluiten. Samen gaan we soms letterlijk op pad om op die manier de categorie te optimaliseren.’

Eindconsument

‘Ook in supply chain management hebben we samen met accountmanagement verbeterslagen aangebracht die uiteindelijk de eindconsument ten goede komen.’ Beschikbaarheid blijft echter op haar lijstje staan als verbeterpunt, zeker omdat de categorie zowel in omzet als volume groeit. ‘De passie en creativiteit in foodretail zijn toegenomen en dat komt de samenwerking ten goede. Als je dat optelt en als je wederzijds vertrouwen hebt, dan ben ik ervan overtuigd dat we de business samen verder kunnen verbeteren.’ 

Reageer op dit artikel