artikel

‘We willen vooral afspraken met de retail nakomen

Events

‘We willen vooral afspraken met de retail nakomen

Jan-Jaap Roelevink, directeur-eigenaar: ‘We zijn ontzettend trots op het winnen van de Industributie Trofee én op de mooie tweede plaats in het overall-klassement. Waar het om gaat, is het nakomen van afspraken met de retail.

De hoge waardering van het accountmanagement is dan ook een mooie opsteker. We onderhouden uitstekende relaties met de inkopers binnen retail. In die relatie gaat het vooral om de mens achter de inkoper. Die willen we leren kennen, zodat we elkaar begrijpen en vertrouwen. Als huismerkfabrikant kom je niet zomaar bij retailers binnen. Het is sowieso een hardere wereld. Wij laten echter graag zien wie we zijn en waar we voor staan. Daarna praten we over producten en prijzen.’ ‘Onze kracht is productinnovatie. We denken altijd vooruit. Dit vertaalt zich in snel anticiperen op de markt door middel van nieuwe concepten, maar ook door het introduceren van nieuwe productietechnieken.

In de competitie scoort Teeling Petfood daarnaast hoog op flexibiliteit. Het feit dat retail onze inzet op het gebied van relatiemanagement herkent en waardeert, is voor ons de ultieme beloning.’ ‘We gunnen de enthousiaste mannen van Dutch Grill Specialties de overall-trofee van harte, maar onze ambitie is volgend jaar zelf de eerste prijs te veroveren. We zijn het in ieder geval aan onze stand verplicht om minstens dezelfde resultaten als dit jaar te behalen. Dit betekent niet dat we dagelijks met het juryrapport bezig zullen zijn, maar we zullen zeker met het team bespreken waar en hoe we ons verder kunnen verbeteren. Zo zie ik verbeterpunten op het gebied van supply chain management. Daar wil ik meer gaan sturen op kennis van het retailsysteem. Na het bekend worden van de prijs hebben we echter eerst taart gegeten met alle tweehonderd medewerkers en het succes van de
overwinning met onze klanten gedeeld.’

Reageer op dit artikel