artikel

‘Waardecreatie op basis van objectieve categorievisie

Events

‘Waardecreatie op basis van objectieve categorievisie

Art Veenstra, head market development organisation: ‘Twee jaar achter elkaar op het podium is echt speciaal. Daarbij hebben we onze voorsprong zelfs vergroot. Tweeënhalf jaar geleden hebben we als gelijkwaardige partner een duidelijke en objectieve sie op category management bij onze partners neergelegd, gericht op groei. Dat is onze verantwoordelijkheid en rol als category captain, zoals we die bij een aantal formules invullen.

‘Onze innovaties zijn daarbij cruciaal, waarbij de consumentenbehoeften centraal staan. Dit zorgt voor categoriegroei, zoals de succesvolle single serves en Felix kattensnacks.’ Bob ter Linden, sales manager: ‘We nemen de feedback van onze handelspartners  zeer serieus. Intern werken alle disciplines – marketing, account management en trade marketing – nauwer  samen en dat geldt ook voor onze samenwerking met de retail. Dat heeft ertoe geleid dat we nummer 1 in account management  zijn.’

‘We werken continu aan het op een hoger plan brengen van de kwaliteit en de opvolging van ons categorieadvies. Petfood is in de ogen van de retailer nog vaak geen destination-categorie, maar biedt sterke kansen met het oog op waardecreatie en waardevastheid. Huisdierbezitters hebben relatief vaker kinderen, een hogere besteding dan gemiddeld en zijn minder prijsgevoelig. Wij zien op basis van onze visie absoluut ruimte voor verdere groei. Vooral activatie op de winkelvloer speelt hierin  een belangrijke rol. Ook in 2013 zullen we er alles aan doen om deze en andere punten met onze klanten te verbeteren.’

Reageer op dit artikel