artikel

‘Inzichten gebruiken als drijver voor verdere groei

Events

Coca-Cola Enterprises Nederland is de winnaar in de categorie Dranken en is dat al voor het vierde jaar op rij. Verkoopdirecteur retail Jaap Wassing: ‘Dit verveelt met nooit. We zijn hier ongelooflijk happy mee, omdat we ons dagelijks inspannen om groei te creëren en waarde te laten stijgen. Dit blijft een bevestiging dat we op de juiste route zitten.

‘Inzichten gebruiken als drijver voor verdere groei

De eindscore is iets lager dan vorige jaren, toen Coca-Cola twee keer ook overall-winnaar werd. Wassink: ‘Het zit diep in ons DNA om dit soort surveys naar de mening van klanten te winnen, we zijn daarom toch blij met de categorieprijs. Het zet ons wel aan om te proberen de overall-trofee volgend jaar weer te heroveren. We gaan het hele rapport goed doorspitten om de antwoorden te vinden die we daarvoor nodig hebben. Die inzichten zullen we gebruiken als nieuwe drijver voor verdere groei.’

De teruggang in eindscore komt vooral op het conto van trade marketing en supply chain management. Coca-Cola excelleert echter in account management. Wassink: ‘We doen op account management net zo hard ons best als op de andere disciplines. Volgend jaar willen we op alle drie criteria weer hogere scores bereiken.’

‘Het komende jaar staat voor ons in hetzelfde teken als de 126 jaar daarvoor: we gaan groeien, rondom onze klanten en onze merken. We hebben daarvoor een robuust groeiplan dat we samen met onze klanten zullen bespreken, zodanig dat we het op maat kunnen maken voor hun formules en behoeften.’

Reageer op dit artikel