artikel

‘Hard gewerkt aan goede samenwerking met partners

Events

Dr. Oetker wint in de categorie Diepvries, met een flinke verbetering van de score. Allan Kamp, hoofd trade marketing bij Dr. Oetker: ‘In 2011 hebben we een meningsverschil gehad met één van de handelspartijen, en dat heeft doorgewerkt in de score vorig jaar. Maar het afgelopen jaar hebben we juist een heel goede samenwerking gehad met alle partners.

‘Hard gewerkt aan goede samenwerking met partners

‘Daarnaast hebben we voor een goede omzetgroei gezorgd en is de hele categorie hard gegroeid. Het grootste deel van die groei komt van Dr. Oetker, en ook dat speelt mee in de hoge waardering van ons accountmanagement. Het resultaat is een sprong van 0,7 punt in de waardering.’

‘In supply chain zijn we een half punt verbeterd. We hebben sinds een paar jaar een meerjarenplan om de logistiek nog verder te verbeteren. Met een nieuw forecast-systeem zijn we nu beter voorbereid op wat er aan vraag komen gaat. Intern hebben we logistieke procedures verbeterd en een betere communicatie met klanten over acties en introducties. Internationaal hebben we het voorraadsysteem beter beschikbaar gemaakt voor afroep in verschillende landen, waardoor we de pieken beter kunnen opvangen.’

‘In trade marketing hebben we voor diepvries een nieuw team. Dat vergt doorgaans enige inwerking, maar de goede score maakt nu al blij. Ik verwacht eigenlijk dat we het komend jaar nog beter uitkomen. Met dit team hebben we de samenwerking gezocht om te weten wat de wensen zijn van de shoppers en de formules. Dat werken we komend jaar verder uit.’

Reageer op dit artikel