artikel

‘Brede samenwerking met retail werpt vruchten af

Events

Danone stijgt van plaats 7, met een eindscore die bijna een volledig punt hoger ligt. Sales director Stephan van Kuik: ‘We hebben afgelopen jaar met verschillende retailpartners in de breedte sterke projecten uitgewerkt. In supply chain hebben we onder andere projecten op het gebied van beschikbaarheid doorgevoerd.

‘Brede samenwerking met retail werpt vruchten af

‘Tevens hebben wij wederzijdse contacten aangescherpt om elkaars mogelijkheden en onmogelijkheden beter te begrijpen. In category management hebben we de shopper nog meer centraal gesteld. De gekozen richting werpt zijn vruchten af gezien de  scores.’

‘Het rapport is belangrijk voor ons. Danone is niet de grootste fabrikant in de zuivel categorie, maar wil wel de beste zijn als het  gaat om advies. We gebruiken het rapport om te bepalen op welke aspecten we ons verder moeten verbeteren. In 2010 scoorden we een 71e plaats in supply chain management. Nu scoort Danone daar het best van alle merkartikelfabrikanten. De gezamenlijke projecten hebben zeer goed uitgepakt.’ ‘Wij zien mooie mogelijkheden om waarde toe te voegen aan zuivel in 2013. In 2012  hebben wij producten als Activia Breakfast en Danoontje Tussendoortje geïntroduceerd. Producten die perfect inspelen op consumentenbehoeften en door de lage aankoopwaarde bovengemiddeld vaak in het shopper-mandje komen. Portieverpakkingen  laten de waarde in de categorie ook stijgen, ook in 2013. Daarnaast hebben wij net een groot consumenten- en shopperonderzoek afgerond. De inzichten vertalen we in nieuwe mogelijkheden.’

Reageer op dit artikel