artikel

‘Binnen de categorie scherpe focus op waardecreatie

Events

‘Binnen de categorie scherpe focus op waardecreatie

Vidjai Jharap, sales director Benelux: ‘Chiquita viel in de afgelopen drie jaar twee keer in de prijzen. Het blijft iedere keer spannend. Het is mooi dat de handel onze inspanningen ook in deze verkiezing zo hoog waardeert. Daarvoor zijn we onze relaties dankbaar. In de supply chain hebben we de performance vanuit de tropen, van zaadje tot op het schap van de retailer, nog scherper neergezet.

De interne doelstellingen die we daarvoor hebben geformuleerd, hebben we ruimschoots behaald, ondanks het feit dat bananen  natuurproducten zijn en sterk afhankelijk van onder andere weersomstandigheden.’ ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen is diep verankerd in het DNA van Chiquita. MVO is niet uitsluitend van toepassing op enkele deelgebieden, maar op de gehele supply chain. Het meest recente voorbeeld daarvan is de bouw van de eerste CO2-neutrale rijperij ter wereld hier in Gorinchem. Daar zijn we trots op.’

‘Ook in category management hebben we stappen gezet. We focussen scherp op waardecreatie, en dat is meer dan alleen aandacht voor inkoop en prijs. Ook dervingscontrole, leveringsbetrouwbaarheid en baseline- verhogende initiatieven horen daarbij en die moet je in onze ogen eveneens uitdrukken in additionele marge voor de retailer. Verdere waardecreatie binnen de categorie is mogelijk. Zeker als we samen met retail consumenten weer weten te verrassen en ook weten te verwennen en verleiden met kwalitatief uitstekende en tevens unieke producten.’

Reageer op dit artikel