artikel

Winnaar: Plukon

Events

Winnaar: Plukon

‘Onze uitleverperformance zit boven de 99 procent’ Niels van Gestel, commercieel directeur Plukon Food Group: ‘We winnen voor het elfde jaar achtereen deze prijs en als primeur de overall Private Label-trofee. Daar zijn we hartstikke trots op. Wel hebben we een minder hoog cijfer gescoord, dat is jammer. In de supply chain hebben we verbeteringen […]

‘Onze uitleverperformance zit boven de 99 procent’

Niels van Gestel, commercieel directeur Plukon Food Group: ‘We winnen voor het elfde jaar achtereen deze prijs en als primeur de overall Private Label-trofee. Daar zijn we hartstikke trots op. Wel hebben we een minder hoog cijfer gescoord, dat is jammer. In de supply chain hebben we verbeteringen doorgevoerd. Afgelopen jaar zijn we gegaan naar een 24-uursplanning, dag en nacht worden cijfers van retailers beoordeeld. Onze uitleverperformance zit boven de 99 procent. Heel hoog, zeker in vers. Wat niet iedereen weet, is dat we inmiddels dertien productielocaties hebben. We hebben veel capaciteit in de groep die we kunnen benutten als er bijvoorbeeld veel volume nodig is bij een actie kipfilet. Het is dan niet ‘op = op’.

Relatiemanagement

Relatiemanagement is een nieuw onderwerp dat telt voor deze trofee. We gaan met onze klanten in gesprek en we moeten zorgen dat we daar volgend jaar beter op scoren. Eerdere jaren hebben we op het onderwerp productontwikkeling juist goed gescoord. We willen ons nog strakker richten op de klant en op het bedenken van specifieke concepten per formule. We volgen de huidige ontwikkelingen rond de formules nauwgezet. Er worden veel winkels omgebouwd of geopend; wij zorgen dat we dichtbij zitten om de uitrol tot een succes te maken.

Beste assortimentsmix

Nieuwe winkels bieden wij ondersteuning met onze buitendienstmedewerkers. Zij en de accountmanagers helpen de formules en winkels met het inrichten van het vleesschap en geven advies over de beste assortimentsmix voor elke dag van de week.’

Op de foto: Niels van Gestel, commercieel directeur Plukon Food Group, en Gerda Zijlstra, marketing manager Plukon Food Group.

Reageer op dit artikel