artikel

Winnaar: Pepsico Nederland

Events

Winnaar: Pepsico Nederland

  ‘Kennis en advies omzetten in tailored categorie-plannen’ Freek Cornelissen, sales manager, en Teimen de Jong, sales director: ‘Er is een grote stap gezet in supply chain management, met name qua leveringsbetrouwbaarheid, en op trade marketing qua adviezen voor categorieoptimalisatie. Eerstgenoemde was hard nodig, gelet op onze positie in 2011. Sinds twee jaar hebben we […]

 

‘Kennis en advies omzetten in tailored categorie-plannen’

Freek Cornelissen, sales manager, en Teimen de Jong, sales director: ‘Er is een grote stap gezet in supply chain management, met name qua leveringsbetrouwbaarheid, en op trade marketing qua adviezen voor categorieoptimalisatie. Eerstgenoemde was hard nodig, gelet op onze positie in 2011. Sinds twee jaar hebben we de samenwerking tussen supply chain en commercie aangescherpt. We werken nauwer samen met de logistieke afdeling van onze handelspartners. Nu kunnen we een servicegraad bieden die onze partners – terecht – van ons eisen.’

State of the art dc

‘Vanaf mei worden onze producten geleverd vanuit een state of the art dc van onze logistiek partner Kuehne + Nagel, waar met de nieuwste technologie en informatiesystemen wordt gewerkt. Verder is er hard gewerkt om het rendement in de categorie te ondersteunen. Voor een duurzaam rendement focussen we ook op innovatie in ons basisassortiment en onze reguliere verkopen. Productverbeteringen als zoutverlaging of campagnes als ‘Maak de Smaak’ met Lay’s Patatje Joppie hebben hier een grote rol in gespeeld. Denk voor 2012 aan Lay’s ‘Maak de Smaak The Battle’.’

Analytisch vermogen

‘In trade marketing waren we vooral gekend om ons analytisch vermogen. Nu kunnen we onze kennis en adviezen samen met onze partners ook omzetten in tailored categorie-plannen. Denk aan passende shopper- en klantinitiatieven in assortiment, activatie en promotie. Deze nauwere samenwerking met onze klanten leidt tot grotere kennis aan beide zijden, kennis die wij dit jaar nog meer zullen omzetten in plannen op maat.’



Op de foto: Freek Cornelissen, sales manager PepsiCo Nederland, en Teimen de Jong, sales director van PepsiCo Nederland.

 

Reageer op dit artikel