artikel

Winnaar: FrieslandCampina Dagvers

Events

Winnaar: FrieslandCampina Dagvers

‘Voortrekkersrol spelen om zuivelcategorie te liften’ Eric Schut, managing director van FrieslandCampina Dagvers: ‘We zijn blij met dit resultaat. We sturen op de totale performance van de klant. Daarbinnen brengen we per klant een focus aan, bijvoorbeeld in de logistiek of shoppermarketing, en proberen daar het onderscheid te maken. Gekeken wordt naar de totale performance […]

‘Voortrekkersrol spelen om zuivelcategorie te liften’

Eric Schut, managing director van FrieslandCampina Dagvers: ‘We zijn blij met dit resultaat. We sturen op de totale performance van de klant. Daarbinnen brengen we per klant een focus aan, bijvoorbeeld in de logistiek of shoppermarketing, en proberen daar het onderscheid te maken. Gekeken wordt naar de totale performance van de categorie, naar omzet, rendementen, het gedrag van de shopper. Dat zijn de kpi’s waar we druk mee bezig zijn.’

Trots op het merk

‘We zijn trots op het merk Campina. Het zit in ons hart en we doen er alles aan om het sterker te maken. Ik denk dat we daarom gewaardeerd worden. Als FrieslandCampina Nederland gaan we ons meer rondom de klanten organiseren en minder rondom de producten. Dat doen we door nog meer de krachten in Nederland te bundelen. We gaan de samenwerking tussen de verschillende bedrijfsonderdelen intensiveren. Ook gaan we een grote afdeling voor shoppermarketing opzetten. Zo brengen we de klant en categoriespecialisten bij elkaar. We gaan écht per retailer kijken naar het shoppergedrag.’

Duurzaamheid

‘Zeker op het gebied van duurzaamheid, waar we met onze merken een voortrekkersrol willen nemen om de totale zuivelcategorie te liften. De invulling vergt specifieke kennis van de shopper, daar gaan we stappen zetten. De economische crisis is ook een thema. Hoe ga je de gevolgen van de recessie per klant specifiek oplossen? De één heeft last van downtraden, de ander ziet omzet afvloeien naar hard discount. Hier willen we per klant tot een antwoord komen. Daar kunt u ons in 2012 aan houden.’

Op de foto: Dennis van Zwieten, sales manager retail bij FrieslandCampina, en Eric Schut, managing director van FrieslandCampina Dagvers.

Reageer op dit artikel