artikel

Winnaar: Douwe Egberts

Events

Winnaar: Douwe Egberts

‘2012 wordt druk jaar op gebied van innovaties’ Julie Baker, algemeen directeur Douwe Egberts Retail Nederland: ‘We zijn onze retailpartners dankbaar. Deze score heeft alles te maken met onze integrale benadering van klanten, waar we de afgelopen achttien maanden op hebben ingezet. Dat deden we op drie fronten. Ten eerste hebben we een nieuwe afdeling […]

‘2012 wordt druk jaar op gebied van innovaties’

Julie Baker, algemeen directeur Douwe Egberts Retail Nederland: ‘We zijn onze retailpartners dankbaar. Deze score heeft alles te maken met onze integrale benadering van klanten, waar we de afgelopen achttien maanden op hebben ingezet. Dat deden we op drie fronten. Ten eerste hebben we een nieuwe afdeling voor shoppermarketing opgezet om ons meer te kunnen focussen op de klant en onze productcategorie.’

Hoog serviceniveau

En om een meer gedetailleerd inzicht te krijgen in het gedrag van de winkelende consument. Ten tweede hebben we de banden met de klant aangehaald om tot meer samenwerking te komen. Een hoog serviceniveau in de supply chain is één van de belangrijkste zaken om out of stocks bij de retailer te voorkomen. Ten derde hebben we met succes een aantal innovaties geïntroduceerd, waardoor de hele categorie is gegroeid, zoals Douwe Egberts L’Or Espresso, Pickwick Dutch Tea Blend en Pickwick Delicious Spices die met consumenten werden ontwikkeld. Dit voorjaar presenteren we onze nieuwe visie op de categorie, inclusief een analyse van groeikansen.

Authentieke koffiebeleving

Die inzichten gaan we met de retailers delen om hen te helpen de categorie de komende twee tot drie jaar te ontwikkelen. 2012 wordt druk voor ons qua innovaties. In het voorjaar zetten we de spotlights op filterkoffie met de introductie van een nieuwe lijn. De laatste tien jaar was single serve de trend. Dat segment doet het nog steeds geweldig, maar onze nieuwe lijn filterkoffie viert de authentieke koffiebeleving, waar veel consumenten nog steeds de voorkeur aan geven.’

Op de foto: Harke in den Kleef, supply chain director, Marjan Emonds, shopper marketing manager, Wim Velis, sales director, Julie Baker, managing director, en Harm-Jan van Pelt, regional senior vice president Western Europe.

Reageer op dit artikel