artikel

Winnaar: Coca-Cola

Events

  ‘Coca-cola kan alleen winnen als onze klant ook wint’ Jaap Wassink en Ingrid Siemes-van der Made: ‘Dit is niet zomaar een prijs. Voor een structureel goede performance moet je in de top van dit soort rankings zitten. Customer focus is één van onze kernwaarden. We zijn er dan ook ontzettend trots op juist dit […]

Winnaar: Coca-Cola

 

‘Coca-cola kan alleen winnen als onze klant ook wint’

Jaap Wassink en Ingrid Siemes-van der Made: ‘Dit is niet zomaar een prijs. Voor een structureel goede performance moet je in de top van dit soort rankings zitten. Customer focus is één van onze kernwaarden. We zijn er dan ook ontzettend trots op juist dit in de score terug te zien. In januari 2011 hebben we de afdeling operational marketing toegevoegd aan onze structuur van multidisciplinaire klantenteams. Konden we in de basis al klantspecifiek en integraal handelen, nu kunnen we met shoppermarketing connecties met klanten nog beter afstemmen op groeikansen in de categorie.’

Groeicategorie

‘Dranken blijven een groeicategorie, dat is onze overtuiging. Dagelijks investeren we om die groei uit de markt te halen. En we kunnen alleen winnen als de klant ook wint. Wij willen programma’s bouwen die klantspecifiek zijn. We weten dat er substantiële groei mogelijk is. Op basis van deze kansen willen we samen met klanten waarde creëren. We pleiten voor een langere planningshorizon, meer data-uitwisseling en verbreding van de samenwerking met formulemanagement. We denken dat dit nodig is om de groei te ontsluiten.’

Uitdagende tijden

Zeker tegen de achtergrond dat we voor uitdagende tijden staan. Het retaillandschap is volop in beweging, discount groeit, grondstoffen worden duurder en promoties worden door de hoge promotiedruk minder effectief. Onze taak is de categorie als geheel rendabel te laten groeien. We willen op dat vlak graag samenwerken. Dit is onze uitnodiging aan de handel om samen met ons meer groei uit de totale categorie te halen.’


Op de foto: Jeroen van Zijl, associate director retail, Bert Baron, associate director retail, Ingrid Siemes-van der Made, director operational marketing, Marjory Kwakernaak- Bloem, associate director retail, en Jaap Wassink, director retail.

Reageer op dit artikel