artikel

Winnaar: Aviko

Events

‘Actief zijn in innovatie en schapvernieuwing als basis’ Peter Kok, trade marketeer: ‘We zijn nu voor de derde keer winnaar in de categorie geworden. Voor het eerst twee keer achter elkaar. Het belangrijkste voor ons is dat we al jaren in de top 3 zitten. We nemen die beoordeling behoorlijk serieus, het is één van […]

Winnaar: Aviko

‘Actief zijn in innovatie en schapvernieuwing als basis’

Peter Kok, trade marketeer: ‘We zijn nu voor de derde keer winnaar in de categorie geworden. Voor het eerst twee keer achter elkaar. Het belangrijkste voor ons is dat we al jaren in de top 3 zitten. We nemen die beoordeling behoorlijk serieus, het is één van de weinige graadmeters. Het is goed om eens per jaar een terugkoppeling te krijgen over je prestaties. Voor een goede introductie krijg je punten, leveringsproblemen kosten je punten.’

Flexibele structuur

‘Bij ons staat voorop dat we overall een constante lijn laten zien. We hebben niet de grootste trade-marketing-afdeling, maar juist omdat we wat kleiner zijn, zijn we goed in de integratie met accountmanagement en marketing. We hebben een flexibele structuur, dat wordt denk ik als iets positiefs bij ons gezien. In supply chain management leggen alle retailers de lat hoog. Terecht! We zorgen voor een goede forecast. Met name bij acties heb je per definitie verstorende factoren, waar je goede procedures en systemen voor moet opzetten.’

Dynamiek in het assortiment

Plus de wil tonen om flexibel te zijn en naar oplossingen te zoeken. Dat is in een logistiek traject heel belangrijk. In accountmanagement telt weer de persoonlijke relatie en het omgaan met vragen en wensen. We laten ons niet gek maken door een iets lagere beoordeling dit jaar. We zijn altijd op zoek naar verbetering. Ook als we heel hoog zouden scoren, vinden we wel iets dat beter kan. De basis voor ons is – en dat is een belangrijke pijler voor de waardering – actief blijven in innovatie en productvernieuwing. Dynamiek in het assortiment houden.’

Op de foto: Bert-Jan Loman, adjunct-directeur verkoop, Marnix Bijl, accountmanager en Ruud Harmsen, senior sales manager.

Reageer op dit artikel