artikel

Het onderzoek

Events

In het Industributie-onderzoek wordt jaarlijks de wederzijdse waardering gemeten van handel en industrie voor elkaars inspanningen in de samenwerking. De fabrikanten beoordelen de handel op inkoopmanagement, category management en formulemanagement. De retailers beoordelen fabrikanten op account management, trade marketing en supply chain management.

Het onderzoek

 

Sinds 1988 wordt het Industributie-onderzoek jaarlijks uitgevoerd. Het is ontstaan vanuit een onzekerheid die bij veel handelspartners in de levensmiddelenbranche leeft. De hoofdgedachte was en is daarbij dat zowel de gesprekspartners uit handel als industrie naar manieren zoeken om de handelspartner op diplomatieke wijze te vertellen dat de manier van onderhandelen niet altijd even plezierig is. Vanuit deze gedachte groeide de behoefte aan een onderzoek naar de kwaliteit van de samenwerking.

 

Het Industributie-onderzoek wordt uitgevoerd door EFMI Business School, met medewerking van onderzoeksbureau IRI Nederland.

Industributie is een initiatief van en wordt georganiseerd door Foodmagazine in samenwerking met Elsevier Congressen.

 

Reageer op dit artikel