artikel

Tien redenen om mee te doen

Events

Tien redenen om mee te doen

Terwijl de supermarktbranche zich nog steeds in uitdagende tijden bevindt, gaan we weer van start met de (Buurt)Supermarkt van het Jaar verkiezing 2012. Deze verkiezing zorgt er bij veel ondernemers, organisaties en fabrikanten voor dat er een stap harder gelopen wordt dan gebruikelijk. Immers, het winnen van de titel en/of een afdelingsprijs geeft status en allure aan de winkel en bevordert de teamgeest op de winkelvloer.

1. De branche wordt er beter van

De supermarktbranche staat vaak in de belangstelling, maar meestal op een minder positieve manier. De verkiezing (Buurt)Supermarkt van het Jaar zorgt voor een heleboel positieve publiciteit en draagt bij aan een andere kijk op de levendige supermarktwereld.

2. Het brancheimago wordt er beter van
Werken in de supermarkt is Big Fun. De verkiezing draagt bij aan een gezond imago en kan een prikkel zijn voor jongeren om te kiezen voor een carrière in de foodretail.

3. De keten wordt er beter van
Goede samenwerking tussen handel en industrie is tijdens de verkiezingsstrijd voor beide partijen zeer belangrijk. Een merk staat graag bij een winnaar op de vloer en een goede winnaar heeft graag sterke merken in huis. Reden genoeg dus om samen te werken aan een goed resultaat.

4. De winkel wordt er beter van
Doordat er veel afdelingsprijzen te winnen zijn, zorgt de verkiezing ervoor dat iedereen een stapje harder loopt en het beste naar boven wil halen. Misschien is jouw afdeling wel net de beslissende factor tussen winnen of verliezen.

5. De sfeer wordt er beter van
De verkiezing zorgt ervoor dat er nog meer interactie plaatsvindt tussen kader en personeel. De verkiezing is voor iedereen een sfeerbepaler, waarbij zowel de zaterdaghulp als de eigenaar/bedrijfsleider gebaat is bij een goed resultaat. Positieve coaching zorgt voor een nóg prettigere sfeer in de winkel.

6. De lokale marktpositie wordt er beter van
Gedurende de maanden van de verkiezingsstrijd zijn er meerdere momenten waarop free publicity te creëren is. De verkiezing geeft talloze mogelijkheden om de lokale marktpositie te verbeteren en uit te bouwen.

7. De consument wordt er beter van
In een sfeervolle winkel, waar alles tot in de puntjes op orde is, is het prettig boodschappen doen. Door 'het spelletje goed te spelen' is er alle gelegenheid de consument te laten ervaren in wat voor een topwinkel bij beland is.

8. De omzet wordt er beter van
Aandacht voor de details op de vloer, een goede sfeer en veel publiciteit rondom de verkiezing hebben in het verleden aangetoond dat er een omzetplus te realiseren is die doorgaat, ook als de verkiezing voorbij is.

9. Het team wordt er beter van
De wetenschap dat zowel de 'eigen' consument als de deskundige vak- en topjury de winkel op onverwachte momenten beoordelen, zorgt ervoor dat men elkaar scherp houdt en het beste in elkaar naar boven haalt. Door deel te nemen aan de verkiezing (Buurt)Supermarkt van het Jaar zal de teamgeest voorgoed veranderen.

10. Kortom… iedereen wordt er beter van
En dat alleen al is voldoende reden om mee te zoen aan de verkiezing.

Schrijf je nu in»

Reageer op dit artikel