artikel

Ad van Geloven wint Industributie 2007

Events

Ad van Geloven wint Industributie 2007

NOORDWIJK – Diepvriessnacksfabrikant Ad van Geloven is
door de supermarktketens uitgeroepen tot beste fabrikant. Het bedrijf dat in
2006 Mora overnam van Unilever, heeft zijn zaken in de ogen van de
supermarkten het best op orde.

Ad van Geloven kreeg de Industributie Trofee 2007 dinsdagavond uitgereikt

tijdens het Industributie-diner in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee.

Directeur marketing en retail Tijn Bresser nam de prijs namens Ad van Geloven in

ontvangst. Vorig jaar ging de trofee nog naar Unilever Home & Personal

Care. Score diepvriesMet een score van 7,80

blijft de diepvriesfabrikant de overige levensmiddelenfabrikanten ver voor.

Aviko eindigt zowel in de categorie Diepvries als in de eindrangschikking als

tweede met een score van 7,49. Opvallend is de waardering voor de

diepvriesfabrikanten. De enigszins achtergestelde positie die diepvries in de

winkels lijkt te hebben, komt niet terug in de waardering door de

retail. Hogere waarderingTyperend voor de

verhouding tussen supermarkten en industrie is de hogere waardering die beide

partijen uitspreken voor elkaars werkzaamheden. Na het dieptepunt tijdens de

prijzenoorlog groeit de wederzijdse waardering voor de onderlinge samenwerking,

zo blijkt uit het Industributie-rapport. Waar de waardering voor fabrikanten de

vorige twee jaar bleef steken op 6,45 en 6,44 ligt deze nu op 6,57.

CategoriewinnaarsAd van Geloven wordt gewaardeerd voor

het beste accountmanagement en het beste supply chain management in de categorie

en eindigt met een zeer hoge score. In de categorie Dranken gaat de winst naar

Vrumona (6,88), in de categorie Zoetwaren en Snacks naar Masterfoods, in de

categorie Kruidenierswaren overig naar Unilever Nederland, in de categorie

Zuivel en Kaas naar Danone, in de categorie Vlees, Vleeswaren, Vis, Salades en

Maaltijden naar Plukon Poultry, in Agf en Brood naar The Greenery, in de

categorie Drogmetica, Schoonmaak- en Onderhoudsartikelen naar Unilever Nederland

en in de categorie Non-food overig naar

Masterfoods. Eindrangschikking:1. Ad van

Geloven 7,802. Aviko 7,493. Plukon

Poultry 7,434. Unilever Nederland Home & Personal Care

7,345. Procter & Gamble 7,33

Reageer op dit artikel