nieuws

Colruyt test bijna 4800 Jumbo-producten

Buitenland 10896

Colruyt test bijna 4800 Jumbo-producten

PELT – Colruyt kijkt niet alleen naar de prijzen van Jumbo, maar legt ook alle huismerkproducten van de nieuwe concurrent onder de loep.

De Belgische marktleider heeft volgens de Belgische titel Retail Detail alle producten van het huismerk van Jumbo gekocht, 4.739 in totaal, om de ingrediënten te analyseren. ‘We hebben ze ook laten proeven door ons testpanel. Op die manier willen we een correcte prijsvergelijking maken. Een jam met 65 procent fruit is niet hetzelfde als één met 50 procent fruit. Een pannenkoek kan met echte melk bereid zijn, of met melkpoeder en water’, zegt Geert Gillis van Colruyt tegen Retail Detail.

Prijsopnemers en prijszetters

Gillis, regiodirecteur binnen Colruyt, is aangesteld als voorzitter van de zogenoemde Werkgroep Jumbo bij de Belgische marktleider. Die werkgroep is continue bezig met het vergelijken van prijzen in Pelt, daar waar de eerste Belgische Jumbo afgelopen woensdag de deuren opende. ‘Tien prijsopnemers bezoeken vandaag en morgen de Jumbo-winkel om alle verkoopprijzen te noteren en nog eens tien mensen controleren de prijswijzigingen bij de andere concurrenten in de gemeente. Twintig mensen analyseren alle folders. Een twintigtal prijszetters voert al die prijzen dan in ons systeem in. Waar nodig passen we de rayonprijzen meteen aan….soms kennen wij de prijzen van onze concurrenten beter dan zijzelf’, aldus Gillis.

Lokale campagne in Pelt

Retail Detail meldt ook dat Colruyt in Pelt is gestart met een lokale campagne als reactie op de komst van Jumbo. Dat doet de formule onder de noemer ‘Altijd Prijs’. In de Colruyt-vestiging in Pelt hangen in elk gangpad borden die de klant wijzen op de campagne. “62.000 prijzen vergelijken we elke dag met andere winkels”, “Promo’s vergelijken? Hoeft niet, dat doen wij voor u” en “20 medewerkers pluizen continu alle folders uit. Zo hebt u altijd alle promo’s”, zijn de teksten die op de borden staan.

Reageer op dit artikel