nieuws

Carrefour start prijsoffensief in België

Buitenland 2188

Carrefour start prijsoffensief in België
Foto: Shutterstock

BRUSSEL – Supermarktketen Carrefour verlaagt de prijs van meer dan 1000 producten.

De prijsverlaging zal sowieso tot het einde van het jaar van kracht zijn, schrijft Belgische nieuwssite Hln.be. De kortingen kunnen oplopen tot 25 procent.

‘Niets te maken met komst Jumbo’

Carrefour start het prijsoffensief naar eigen zeggen om te tonen dat de keten kwaliteit en prijs belangrijk vindt. Het heeft volgens een woordvoerder niets te maken met de komst van Jumbo naar België: ‘Dit was al lang gepland.’ Eerder dit jaar zouden al ruim 500 Carrefour-merkproducten in prijs zijn verlaagd, zo zegt de retailer. Nu gaat het om prijzen van zowel eigenmerkproducten als van Belgische merken. De prijsverlaging zal duidelijk aangegeven worden op de winkelschappen bij de betreffende producten.

Colruyt maakt prijsverlagingen Pelt ongedaan

Eerder deze week werd bekend dat Belgische supermarktketen Colruyt de prijs van 577 producten in zijn winkel in Pelt weer heeft verhoogd. De verlaging was een directe reactie op de komst van Jumbo in dezelfde plaats. Het merendeel van de producten gaat nu weer terug naar de prijs van voor de opening, stelt Gondola.be op basis van gegevens van databedrijf Daltix.

Carrefour geen laagsteprijsgarantie

In tegenstelling tot Colruyt heeft Carrefour geen laagsteprijsgarantie. Wel is afgelopen zomer bekend geworden dat Carrefour vorig jaar een verlies boekte van €55,6 miljoen in België. In 2017 noteerde de supermarktketen nog een winst van €70 miljoen. Oorzaken van het miljoenenverlies zijn een herstructurering van het bedrijf en de problemen bij de hypermarkten. Het schrappen van 1012 banen kostte Carrefour €110 miljoen. Ondertussen draaien de 45 hypermarkten al jaren verlies en verbetering is niet in zicht. Het is onbekend of de huidige prijsverlagingen bij de retailer een reactie zijn op deze cijfers.

Reageer op dit artikel