nieuws

Lidl test city-format in München

Buitenland 1481

Lidl test city-format in München

MÜNCHEN – Lidl test een city-format met een beperkte oppervlakte in München met een assortiment voor dagelijkse boodschappen.

De winkel, met een oppervlakte van 500 vierkante meter, ligt in de binnenstad van München in de directe nabijheid van het Münchener Isartor, een van de vier poorten naar de middeleeuwse binnenstad. Het filiaal zelf is ook gevestigd in een monumentaal gebouw. Ondanks de beperkte oppervlakte zegt Lidl een compleet assortiment voor de dagelijkse boodschappen aan te bieden op de high-traffic locatie.

Lidl focust op vers

De winkel heeft een focus op vers. Op de agf-afdeling is volgens Lidl niet beknibbeld. Die is in het midden van de langwerpige winkel geplaatst en net zo groot als gebruikelijk in Lidl-filalen. Kw-groepen, zoals bijvoorbeeld toast en knäckebrood zijn compact gehouden en hebben geen eigen schap, maar zijn bij de verse bakkerijproducten geplaatst.

Nieuwe winkelinrichting

Om ondanks de beperkte oppervlakte een zo volledig mogelijk assortiment aan te bieden, is bovendien een nieuwe plaatsbesparende winkelinrichting ontwikkeld, met nieuwe meubels en schappen. Ook bij de kassa’s is ruimte gewonnen door geen lange, maar korte  kassabanden te gebruiken. Ook heeft de winkel amper een magazijn. De dagelijkse belevering van het filiaal gebeurt door de voordeur waarbij direct vanuit de vrachtwagen de schappen worden ingeruimd.

Testen met afwijkende oppervlaktes

Het filiaal is naar eigen zeggen van Lidl een test van de discounter om winkels met een afwijkende (beperkte) oppervlakte en ligging volgens de gebruikelijke Lidl-standaard in te vullen. ‘We laten met deze winkel zien dat we een aantrekkelijke winkel in een dichtbebouwde drukke stedelijke omgeving neer kunnen zetten die geschikt is voor de dagelijkse boodschappen’, zegt Alexander Thurn, die verantwoordelijk is voor vastgoed bij Lidl Duitsland.  ‘ Het is ons doel dat onze klanten hier alles kunnen vinden dat ze nodig hebben.’

Foto: obs/Lidl/Sebastian Widmann/Getty Images

Reageer op dit artikel