nieuws

Lidl België kiest Aldi-actiedagen voor non-food

Buitenland 829

Lidl België kiest Aldi-actiedagen voor non-food

BRUSSEL – Lidl België lanceert zijn non-foodacties voortaan op woensdag en zaterdag, de dagen die ook Aldi gebruikt voor promoties.

Het lijkt een strategie om concurrent Aldi in de weg te zitten, die op dezelfde dagen acties lanceert. Lidl-woordvoerder Isabelle Colbrandt zegt echter tegen Retaildetail.be dat dit niet de voornaamste beweegreden is: ‘Gezinnen met kinderen vormen onze belangrijkste doelgroep, en zij winkelen vaker op woensdag en zaterdag. Deze aanpassing doen we dus op vraag van onze klanten. Het gaat immers om aantrekkelijke aanbiedingen waar je vaak snel bij moet zijn.’

Zowel online als offline

Klanten vinden de non-foodpromoties op woensdag en zaterdag zowel in de winkels als online. Mocht een actieproduct in de winkel uitverkocht zijn, dan kan de klant nog in de webshop terecht. ‘Mensen vinden goed de weg in die offline/online-combinatie’, zegt Colbrandt. ‘Het aantal bezoekers en bestellingen neemt dag na dag toe. Ook het assortiment breidt uit. We hebben nu zo’n 5.000 artikelen online. In Duitsland staan we al in de top tien van de webshops, en die positie hopen we op termijn ook in België te bereiken.’

Eerder begonnen non-foodacties op maandag en donderdag.

Lees ook: Lidl bezorgt vers met de fiets in België

Reageer op dit artikel