nieuws

Aldi Süd legt focus weer meer op prijs

Buitenland 1106

MÜLHEIM AN DER RUHR – Aldi Süd benadrukt in Duitsland zijn discount-roots en legt in de vernieuwde weekfolder de focus weer veel meer op prijs.

Aldi Süd legt focus weer meer op prijs
Aldi hernieuwt focus op prijs. Foto: Aldi Süd

Dit blijkt uit een persbericht waarin Aldi zijn vernieuwde weekfolder presenteert. De folder is in de woorden van Aldi in een moderner en offensiever jasje gestoken. ‘De aangescherpte focus op prijs een van de onderscheidende kenmerken’, aldus Aldi.

Vers en prijs

De nieuwe folder hinkt op twee gedachten. Enerzijds krijgt de presentatie van vers veel ruimte. Anderzijds is er een duidelijke focus op prijs. Aldi onderstreept de  lage prijzen met het logo ‘Aldi Preis. Daarmee scherpt de formule naar eigen zeggen zijn profiel als discounter aan. ‘Met de vernieuwde folder keren we weer terug naar onze roots als uitvinder van het discount-principe.  We brengen dat principe weer naar de voorgrond in onze wekelijkse communicatie’, zegt Alexandra Baukrowitz, marketingmanager bij de keten. Daarbij staat het logo  ‘Aldi Preis’ centraal. ‘Dat is ons belangrijkste onderscheidende kenmerk.’

Folder kent twee thema’s

De folder is volgens Aldi in twee themawerelden verdeeld. In het eerste deel worden de dagelijkse boodschappen gepresenteerd, zoals groente en fruit. Ook worden daar de weekacties met food-artikelen gecommuniceerd. Daarbij wijzen de ‘Kracher-Angebote’, de zeer scherpe aanbiedingen op de gunstige prijsstelling van de discounter. ‘We onderstrepen daarmee onze kerncompetentie: dagelijks verse levensmiddelen aanbieden voor de beste prijs.’

Standaardassortiment

In het tweede deel van de folder wordt een keuze uit het standaardassortiment gepresenteerd. Daarna volgen de non-food actieartikelen. Die worden gegroepeerd naar de dag van ingang van verkrijgbaarheid gedurende de week. ‘De weekfolder is net als voorheen ons belangrijkste middel om reclame te maken en onze klanten te bereiken. Door de aanpassingen bieden we onze klanten eeen beter overzicht over de actuele aanbiedingen’, aldus Baukrowitz

Aldifolder startte als A4’tje

De weekfolder is een van de oudste vormen van reclame maken van Aldi. Waar vroeger de aanbiedingen op een A4’tje werden afgebeeld omvat de folder nu meerdere pagina’s. In 2016 werd de folder ook al eens flink gewijzigd. Toen veranderende de naam van ‘ Aldi informiert’ naar ‘Meine Woche’ om de folder ‘dichter bij de klanten te brengen’.

Lees ook: Aldi Süd en Nord maken eerste reclame samen

Reageer op dit artikel