nieuws

Picnic (D) breidt uit naar Mönchengladbach

Buitenland 748

Picnic (D) breidt uit naar Mönchengladbach

MÖNCHENGLADBACH – Picnic breidt uit naar Mönchengladbach. De websuper ging vier maanden geleden van start in Neuss en delen van Düsseldorf.

Picnic belooft de Duitse klant om in een tijdvenster van 20 minuten te leveren met een minimale bestelgrootte van €25. Voor de Duitse expansie werkt Picnic samen met Edeka Rhein/Ruhr. De Duitse Picnic-pionier Frederic Knaudt sluit tegenover Die Welt niet uit dat de websuper dit jaar nog een tweede stap zet in verdere expansie. Voor de logistiek maakt Picnic Duitsland gebruik van een deel van een dc in Viersel dat Edeka als ‘bijvangst’ kreeg bij de overname van Kaiser’s van Tengelmann.

HelloFresh is marktleider

In Duitsland is HelloFresh marktleider met een omzet van €162,8 miljoen, volgens het EH-Retail Institute. Rewe is nummer 2 met €108 miljoen. Daarna volgt een peloton aan ondernemingen die tussen de €12 miljoen en €30 miljoen omzet online scoren in food. Daaronder zit ook Edeka, dat worstelt met de verliesgevende dochteronderneming Bringmeister.

Edeka maakt verlies op online

De websuper van Edeka had een omzet moeten halen van €30 miljoen over 2017. Volgens de Duitse pers is Bringmeister echter blijven steken op €18 miljoen. Ook zou er een verlies zijn van €10 miljoen. Edeka trekt daar nu de teugels aan. Tot de maatregelen behoren onder meer het vergroten van het versaanbod, tijdige levering en marktconforme prijzen. Ook wil Edeka de logistiek van de websuper nog verder laten aansluiten bij de supermarktlogistiek.

 

 

Lees ook: Picnic breidt uit naar Duitsland

 

Reageer op dit artikel