nieuws

Rewe lanceert sociaal merk ‘Share’

Buitenland 1467

Rewe lanceert sociaal merk ‘Share’

Keulen – De Duitse supermarktketen Rewe heeft als het sociale merk Share in het assortiment genomen. Bij aankoop van een product helpen de klanten een mens in nood.

Rewe heeft als enige Duitse supermarktketen producten van het duurzame en sociale merk Share in assortiment genomen. Het principe van het doneren is volgens Rewe eenvoudig: bij aankoop van een product ontvangt ergens anders een ‘mens in nood’ met een gelijksoortig product of dienst geholpen. Via een QR-code op de verpakking kunnen kopers de herkomst van de producten achterhalen en zien waar de hulp naartoe gaat.

Drie producten bij Rewe

Rewe neemt vooralsnog drie producten van de Berlijnse  startup Share in assortiment op. Het betreft een natuurlijk mineraalwater, zowel met als zonder bubbels. Daarnaast glutenvrije biologische notenrepen in de smaken honing-amandel, kersen-amandel en kokosnoot-physalis en als derde product zijn verschillende soorten vegan-handzeep te koop.

Goede doelen

De verbinding met de goede doelen is volgens de Duitse supermarktformule in een oogopslag duidelijk. Zo betekent een verkochte fles water een dag drinkwater voor een ‘mens in nood’, door bijvoorbeeld het slaan van bronnen. Voor iedere verkochte reep wordt door de Berlijnse voedselbank een maaltijd verschaft aan een behoeftige. En met de opbrengst van de zeep worden onder meer hygiëne-trainingen verzorgd.

Duurzaam en veganistisch

Alle producten van het Share-merk zijn veganistisch, op de honing-amandelreep na. Ze worden bovendien geproduceerd door duurzaam werkende familiebedrijven. De verpakkingen bestaan zoveel mogelijk uit gerecycled materiaal. De Share-producten zijn in meer dan 3000 Rewe-vestigingen verkrijgbaar.

Lees ook: Plus-supers doneren aan Daniel den Hoed

 

 

Reageer op dit artikel