nieuws

Ahold Delhaize-keten beloont huismerkkopers

Buitenland 2439

Ahold Delhaize-keten beloont huismerkkopers

SCARBOROUGH – De Amerikaanse Ahold Delhaize-dochter Hannaford’s gaat klanten die veel huismerken kopen extra belonen. Ze bouwen daarmee een spaarsaldo op dat zij iedere drie maanden kunnen gebruiken voor gratis boodschappen.

Dat meldt Hannaford’s op zijn website. Het programma heet My Hannaford Rewards en geeft leden 2 procent van het aankoopbedrag terug van alle aankopen van de huismerken Hannaford, Taste of Inspirations, Nature’s Place, Home 360, Cha-Ching, Etos, Companion, CareOne en Healthy Accents, alsmede 5200 versproducten. Klanten kunnen sparen door de app op hun telefoon te laten scannen bij de kassa of hun geregistreerde telefoonnummer door te geven. Ieder kwartaal kan het opgebouwde saldo worden gebruikt voor korting op de boodschappen.

Programma eerst getest bij 11 winkels

Hannaford’s is een dochteronderneming die via Delhaize binnen de fusie-onderneming Ahold Delhaize terecht is gekomen. De formule heeft 181 supermarkten in het noordoosten van de Verenigde Staten. Het nieuwe programma is eerst bij 11 winkels getest. Volgens Hannaford’s was het succes van de test boven verwachting, met meer deelnemers dan verwacht en veel enthousiaste spaarders. Deelnemers aan het programma ontvangen op basis van hun aankopen ook kortingscoupons voor nationale en regionale merken.

Nieuwe manier op klanten te bedanken

Michael Vail, de topman van Hannaford is blij met het programma. ‘My Hannaford Rewards is een nieuwe manier om klanten te bedanken met een korting van 2 procent op huismerken en kortingscoupons die bij hen als individu passen.’

Zie ook: AH en Delhaize verkopen identiek huismerk

 

Reageer op dit artikel