nieuws

Carrefour geeft gedwongen webkorting

Buitenland 1351

Carrefour geeft gedwongen webkorting

BRUSSEL – Carrefour heeft zijn online klanten flinke kortingen gegeven. Door een fout waren op de website kortingen dubbel doorberekend. Klanten deelden die informatie snel en massaal via social media.

Volgens Het Laatste Nieuws leidde het tot een kettingreactie in de online bestellingen. Carrefour meldt dat een aantal klanten bovenmatig wenste te profiteren. Zo kocht een kattenasiel online pallets vol kattenvoer voor de lage prijs.

Carrefour geeft de superkortingen

‘Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk. Wij konden natuurlijk aan onze klanten het probleem uitleggen en toch de juiste prijs aanrekenen, maar dat hebben wij niet gedaan. Wie op die dag producten bestelde, heeft dus eenmalig kunnen genieten van de superkortingen’, aldus woordvoerder Baptiste van Outryve tegen de krant. Met het kattenasiel is er een compromis gesloten. Carrefour gaf alsnog een flinke korting om de goede wil te tonen.

Ook Bol.com ging in de fout

Per abuis korting geven op website is een vaker voorkomend probleem. Voor zover bekend is er nog geen Nederlande keten slachtoffer van geworden. Leenbakker kwam echter vorige week in problemen door per ongeluk een hoogslaper aan te prijzen voor slechts €24 en trok dit ‘aanbod’ weer in. Een aantal klanten gaat nu naar de rechter om alsnog de korting te bedingen. Nos.nl zet een aantal gevallen op rij. Zo had de Hema een probleem in 2011 met een taart voor nul euro. Ahold-dochter Bol.com kwam in 2007 in de problemen door een Canon van €350,- aan te bieden voor €29 euro. De 1700 teleurgestelde klanten kregen een tegoedbon van €10.

Reageer op dit artikel