nieuws

Nestlé neemt belang in online maaltijdendienst

Buitenland 1351

Nestlé neemt belang in online maaltijdendienst
Foto: Screenshot

PHOENIX – De Zwitserse levensmiddelengigant Nestlé heeft een belang genomen in de Amerikaanse leverancier van kant-en-klare versmaaltijden Freshly.

De onderneming is de voornaamste investeerder in een investeringsronde die in totaal 77 miljoen dollar heeft opgebracht voor het bedrijf met het hoofdkantoor in Phoenix, Arizona.

Exacte investering onbekend

De topman van de Amerikaanse foodtak van Nestlé, Jeff Hamilton, neemt plaats in de board van de onderneming. Hoeveel geld Nestlé heeft geïnvesteerd en welk belang de Zwitsers hebben verworven, is niet bekendgemaakt. De investering wordt gebruikt voor de bouw van een keuken in het oosten van de Verenigde Staten en een distributiecentrum.

Maaltijdabonnementen

Freshly verkoopt op basis van abonnementen gezonde maaltijden die consumenten thuis in de magnetron warm kunnen maken. Naar eigen zeggen onderscheidt de onderneming zich van de concurrentie door het gebruik van hoogwaardige, écht verse, ingrediënten, die een verantwoorde, lekkere en voedzame maaltijd opleveren. Freshly levert zowel avondmaaltijden, als ontbijten, met favorieten als baked penne marinara, steak peppercorn, three bean ancho turkey chili, green chile & sausage frittata en een garden omelette.

Nestlé kan ervaring opdoen

Voor Nestlé biedt de deelneming de mogelijkheid om kennis op te doen rond verschillende manieren van het distribueren van levensmiddelen naar consumenten die op zoek zijn naar een gezondere levensstijl, maar wel behoefte hebben aan gemak. Hoewel Nestlé via zijn dochteronderneming Nespresso een succesvolle online verkoper is, is het de eerste keer dat de onderneming investeert in een online onderneming in de VS.

Reageer op dit artikel