nieuws

Real stelt uitrol versconcept Markthalle uit

Buitenland 1873

Real stelt uitrol versconcept Markthalle uit
De Markthalle Krefeld is een bezoek waard voor food-professionals.

MÖNCHENGLADBACH – Het Duitse Retailconcern Real heeft de uitrol van het innovatieve versconcept Markthalle tot zeker volgend jaar uitgesteld.

In Braunschweig zou nog dit jaar een tweede pilotvestiging van het vorig jaar in Krefeld gestarte markthalconcept van Real verrijzen. De ombouw van de Real-hypermarkt aldaar is tot minstens volgend jaar uitgesteld, meldt Lebensmittelzeitung. Consultants van Boston Consulting moeten eerst een plan van uitrol ontwikkelen voordat het concept verder wordt uitgerold.

Resultaten Markthalle goed

Het uitstel heeft volgens Real niets met de resultaten te maken, die zijn volgens de dochter van moederbedrijf Metro goed. Klanten die eerder de hypermarkt bezochten zijn dat blijven doen en het uitbundige aanbod van de Markthalle trekt veel nieuwe klanten.

Ombouw te duur

De hoge kosten van ombouw zouden debet zijn aan het uitstel, de verbouwing in Krefeld kostte naar verluidt zo’n €20 miljoen. Dat zou betekenen dat de aangekondigde ombouw van circa 50 vestigingen zou het complete investeringsbudget van Real voor de komende jaren opslokken. Boston Consultancy moet nu onderzoeken of dat goedkoper kan en of de ombouw ‘met minder hobbels kan plaatshebben’.

Markthalle biedt ongekende versbeleving

De Markthalle in Krefeld biedt een in Europa ongekend aanbod aan versbeleving en gastronomie en moet het concept van de circa 200 kwakkelende, deels uit de jaren 60 en 70 stammende zelfbedieningswarenhuizen van Real doen vergeten. Van de totale vloeroppervlakte van 11.500 vierkante meter vvo is 70 procent bestemd voor food, dat ook ter plekke genuttigd kan worden, waarmee het een waar eldorado voor de lekkerbek is.

Bereiding ter plekke

Ter plekke worden pasta’s bereid, brood gebakken, vis gerookt en vlees en vleeswaren bereid. Zowel voor directe consumptie en om mee te nemen. Het overweldigend ruime assortiment telt inclusief non-food circa 80.000 SKU’s.

Op de site van Foodmagazine staat -voor abonnees – een uitgebreide (foto)reportage van de Markthalle Krefeld

Reageer op dit artikel