nieuws

AH scoort hoogst in Belgisch Winterrapport

Buitenland

AH scoort hoogst in Belgisch Winterrapport

ANTWERPEN – Belgische klanten geven Albert Heijn het rapportcijfer 8,58, waarmee het de hoogst gewaardeerde formule van het land is. Vooral op het gebied van voordeel en uitstraling doet de Nederlandse marktleider het goed bij de zuiderburen.

Dat blijkt uit het Winterrapport dat onderzoeksbureau GfK samenstelt voor het Belgische vakblad Storecheck en dat vergelijkbaar is met de oude opzet van de Zomer- en Kerstrapporten van Foodmagazine in Nederland. In België wordt de markt gesplitst in nationale en regionale ketens. AH is de nummer één onder de regionale ketens, maar scoorde ook een beter rapportcijfer dan de nationale nummer één, Colruyt (8,48).

Totaalcijfer
Delhaize doet een stapje terug in het rapport. Het onderzoek werd uitgevoerd in december, toen de formule veel last had van stakingen en andere acties. Het totale rapportcijfer voor de Belgische supermarkten ligt echter historisch hoog, zo schrijft Storecheck in zijn nieuwsbrief. Het is het zevende rapport op rij dat het totaalcijfer stijgt. Albert Heijn is onder de regionale ketens ook de nummer één in vriendelijkheid van het personeel.

Reageer op dit artikel